شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 17:00

سرانه مطالعه دانش آموزان افزایش می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از روند اجرایی شدن تفاهم نامه ای میان این نهاد و آموزش و پرورش برای افزایش سرانه کتابخوانی دانش آموزان خبر داد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، محمد الهیاری فومنی در حاشیه نشست بررسی عملکرد این نهاد در بخش کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر 1700 کتابخانه در کشور فعالیت می کنند که دارای بخش مستقل کودک و نوجوان هستند. 67 کتابدار هم برای فعالیت در این حوزه به طور تخصصی جذب شده اند. همچنین کتابداران دیگری در این بخش با رشته های تحصیلی مرتبط همچون روانشناسی و علوم تربیتی مشغول به فعالیت در بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی هستند.

وی از تفاهم این نهاد با آموزش و پرورش برای تعامل در زمینه افزایش سرانه کتابخوانی دانش آموزان خبر و ادامه داد: همچنین در آستانه امضای تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا با استفاده از بضاعت آموزش و پرورش و بسترهای نهاد، بتوانیم جهشی در حوزه کتابخوانی کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

الهیاری افزود: نهاد هم آمادگی خود را برای اجرای این هدف اعلام کرده تا هم در زمینه اعزام کتابدار برای آموزش قصه گویی و برگزاری کارگاه های فرهنگی در مدارس و هم تامین منابع برای تقویت کتابخانه های مدارس بتواند دانش آموزان را کمک کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره عملکرد نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار نظر کرد: این نمایشگاه در شهر تهران با هدف افزایش تعداد کتاب در مدارس استان تهران برگزار می شود. طبیعی است که در این نمایشگاه کتاب عمده اتفاق صرف تامین کتاب برای کتابخانه ها بوده است اما از نظر ارائه خوراک فکری به مدرسان و معلمان برای این که چه کنند تا دانش آموزان به کتابخوانی رغبت پیدا کنند، ضعیف عمل کرده است. نهاد این آمادگی را دارد اگر این جنبه پررنگ تر شود، راهکارهایی برای به گزینی منابع توسط دانش آموزان برای مطالعه و ارائه روش هایی برای مطالعه بهتر ارائه کند.

وی درباره تفاوت های فضای محیطی کتابخانه های کودک و نوجوان با کتابخانه های عمومی افزود: در این کتابخانه های فضای محیطی دارای فضایی شاد است، از رنگ های مختلفی در آن استفاده شده و تلاش کرده ایم تا مکان دلنشینی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

ناشران کودک و نوجوان با شعار «کودک و خانواده، کتاب و مهربانی» به سرپرستی انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان تا 26 اردیهبشت ماه در سالن های 22 تا 25 میزبان علاقه مندان به کتاب کودک هستند.

فراهنگ ** 9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1264 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار