شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 16:45

رسانه های فعال نمایشگاه تقدیر می شوند/ بازرسی اغذیه فروشی ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کمیته روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تقدیر رسانه های فعال کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت : این اقدام با رویکرد ایجاد انگیزه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی توسط رسانه ها، همچنین تقدیر از مناسب ترین پوشش های رسانه ای و خبری نمایشگاه کتاب انجام می شود.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، سید مهدی جعفری افزود: انتخاب رسانه های فعال براساس گزارش تحلیلی کمی و کیفی محتوای رسانه های نمایشگاه و توسط کمیته داوری منتخب شورای مشورتی اطلاع رسانی نمایشگاه کار داوری را بر عهده خواهد داشت.

مدیر کمیته روابط عمومی با بیان اینکه این تقدیر با حمایت مالی بانک صادرات ایران انجام می شود، یادآور شد: در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسانه های فعال نمایشگاه کتاب معرفی و جوایز نفیسی از سوی بانک صادرات به آن ها اهدا خواهد شد.



** بازرسی سازمان تعزیرات از اغذیه فروشی های نمایشگاه کتاب

سازمان تعزیرات حکومتی از اغذیه فروشی هایی که به مناسبت برپایی نمایشگاه کتاب تهران در داخل مصلی مستقرند بازرسی می کند.

این بازرسی به طور مستقل و با این هدف صورت می گیرد تا سازمان تعزیرات از کیفیت مواد خوراکی که در مصلی عرضه می شود، آگاه شده و با خاطیان احتمالی برخورد کند.

در اردیبهشت ماه هر سال شاهد برپایی بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور در مصلی امام خمینی(ره) در تهران هستیم. در این رویداد فرهنگی علاوه بر حضور پرشور مردم و عرضه کتاب های متنوع و منتشر شده سراسر کشور شاهد حضور فعال غرفه های مختلفی مانند اغذیه فروشی ها و سرگرمی ها در محوطه مصلی هستیم.

اغلب بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه کتاب تهران دیدن می کنند، همزمان از اغذیه فروشی های موجود در این مکان هم مواد خوراکی خریداری می کنند. به همین خاطر، سازمان تعزیرات، امسال با این رویکرد، خیال همه مراجعان را از سلامت مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاه، آسوده ساخته است.



** فردا ، سحر دولتشاهی و سهراب پورناظری مهمان نمایشگاه کتاب

سحر دولتشاهی و سهراب پورناظری یکشنبه 20 اردیبهشت ماه مهمان بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران خواهند بود و از چگونگی مواجهه خود با ادبیات و آثار زبان های دیگر می گویند.

یکشنبه 20 اردیبهشت ماه، بخش بین الملل نمایشگاه کتاب میزبان چندین نشست خواهد بود. از ساعت 10:15 تا 11:30 این سرا میزبان برنامه «معرفی منشورات دانشگاه مفید در حوزه مطالعات تطبیقی حقوقی» خواهد بود و میرسعید موسوی کریمی، رئیس دانشگاه مفید درباره آن صحبت می کند.

نشست «هر روز، یک زبان» به رسم هر روز از ساعت 12 تا 13:15 برپا خواهد شد که در این برنامه سید محمود حدادی، رئیس گروه زبان آلمانی دانشگاه شهید بهشتی به بررسی آموزش زبان آلمانی می پردازند.

معرفی «کتاب های آنلاین JOVE» از ساعت 14:15 تا 15 از سوی نشر همراه علم در سرای بین الملل اجرا می شود. سخنران این نشست نماینده این شرکت در ایران خواهد بود.

سرای بین الملل در روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه در بخش «من، زبان، کتاب و حرفه ام» دو مهمان خواهد داشت. این بخش که مانند روزهای گذشته با حضور چهره های سرشناس برپا می شود، از ساعت 15:30تا 17 میزبان سحر دولتشاهی، بازیگر سینماست. در ادامه نیز از ساعت 17:30 تا 18:30 سهراب پورناظری، موسیقدان و نوازنده تنبور و کمانچه به بیان مواجهه اش با ادبیات دیگر زبان ها می گوید.



** وضعیت نشر در کردستان پیشرفت داشته است

نشست مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت پاسداشت روز این استان در چهارمین روز نمایشگاه کتاب برگزار شد.

در مراسم پاسداشت روز کردستان که ظهر امروز شنبه 19 اردیبهشت در سالن امور استان ها برگزار شد، حجت الاسلام رحیم جعفری به ارائه آماری در خصوص حوزه چاپ و نشر استان کردستان پرداخت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تعداد کتاب های منتشر شده این استان در سال 93 گفت: در سال 1393 حدود 166 عنوان کتاب منتشر شده است که حدود 52 عنوان آن به زبان کردی و بقیه به زبان فارسی هستند و تیراژ این تعداد کتاب حدود 304 هزار نسخه است.

وی ادامه داد: از تعداد 166 کتاب منتشر شده، 137 عنوان آن کتاب های چاپ اول با تیراژ حدود 233 هزار نسخه و 27 عنوان چاپ مجدد بوده اند. همچنین تعداد مجوزهای صادرشده در سال گذشته، 248 عنوان بوده است. از مجموع این آمارها اینگونه نتیجه گیری می شود که وضعیت نشر استان در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 25 تا 30 درصد رشد داشته است. کتاب های حوزه دین در میان کتابهای منتشر شده رتبه اول و کتاب های حوزه کودک رتبه دوم را دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: استان کردستان حدود 43 ناشر دارد که از مجموع آن 13 ناشر فعال و 30 ناشر نیمه فعال هستند.

جعفری در ادامه سخنانش به ذکر تعدادی از مشکلاتی که نشر استان کردستان با آن ها مواجه است پرداخت و گفت: متاسفانه حوزه چاپ و نشر استان با یکسری مشکلات جزئی درگیر است که امیدواریم به زودی این مشکلات با کمک و پیگیری های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حل شود.

وی در پایان به برنامه های فرهنگی- هنری آتی این استان پرداخت و گفت: جشنواره منطقه ای عکس وفیلم ژیار، دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، نهمین جشنواره موسیقی کردی و کنگره شعر عاشورایی قروه ازجمله برنامه های فرهنگی استان کردستان است که در سال 94 اجرا خواهد شد.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برپاست.

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1105 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار