شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 16:30

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب با برنامه های متنوع

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بخش کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه های متنوعی را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است.
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این بخش 350 ناشر کودک و نوجوان بیش از 30 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته اند.

این بخش با در اختیار گرفتن فضایی به مساحت شش هزار و 500 مترمربع از ویژگی های خاصی برخوردار است تا کودکان و نوجوانان در فضایی آرام همراه با والدین خود گشت و گذاری در نمایشگاه داشته باشند.

امسال برای اولین بار نمایشگاه تصویرگری کودک و نوجوان با ارایه یک هزار اثر از تصویرگران برجسته کشور زینت دهنده بخش کودک و نوجوان است.

این آثار که در قسمتی از بخش کودک و نوجوان سالن 24 به نمایش درآمده، تصاویری رنگارنگ با طرح های متنوع از آثار تصویرگران کشور است تا انس و الفت بیشتری بین کودکان و نوجوانان با کتاب برقرار کند.

از دیگر ویژگی های بخش کودک و نوجوان می توان به عرضه محصولات دیگری غیر از کتاب همچون پازل و بازی های فکری اشاره کرد با این تفاوت که سال های گذشته عرضه این نوع محصولات باعث شده بود که بخش فروش کتاب های کودک و نوجوان در حاشیه قرار گیرد اما امسال صرفا تولید کنندگان این محصولات امکان عرضه تولیدات خود در کنار کتاب را دارند.

در بخش کودک و نوجوان همچنین بخش های جنبی از جمله ستاد اقامه نماز، جمعیت مبارزه با مواد مخدر، کمپین های سلامت محور نیز گنجانده شده تا جذابیت این بخش را برای بچه ها مضاعف سازد.

سرای انجمن کودک و نوجوان نیز امسال کارگاه ها و نشست های تخصصی را در طول برگزاری نمایشگاه تدارک دیده است که از جمله آن ها می توان به رونمایی مجموعه سه جلدی افسانه فریدون و کتاب بان نوشته محمدرضا محمدی نیکو، نقد و بررسی نمایشگاه یاد یار مهربان، معرفی نامزد جایزه هانس کریستین اندرسون، تصویرگران نسل چهارم، بزرگداشت شکوه قاسم نیا، بزرگداشت نادر ابراهیمی، رونمایی از 10 تا 12 اثر جدید کودک و نوجوان انتشارات سروش، اشاره کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت چشم انتظار پذیرایی از غنچه های باغ زندگی در بوستان علم و دانایی است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1039 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار