شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 15:30

معاون وزیر ارشاد:200هزارنفر برای دریافت بن نمایشگاه کتاب ثبت نام کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حدود 200 هزار نفر برای دریافت بن کتاب ثبت نام کردند.
به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی، روز شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال به جای بن کاغذی از بن های الکترونیکی استفاده می شود و در نمایشگاه کتاب 200هزار دانشجو و طلبه برای دریافت بن الکترونیکی ثبت نام کردند.

وی گفت: مراحل اجرایی و برپایی نمایشگاه کتاب، امسال برای نخستین بار به ناشران واگذار شد که یک حرکت بی نظیر در دولت یازدهم محسوب می شود.

به گفته وی، ساماندهی یارانه کتاب، ساماندهی یارانه های مطبوعات و اعلام آن در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واگذاری بخشهای مختلف فرهنگی هنری به بخش خصوصی از تحولات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم در یک سال و نیم اخیر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه جشنواره ها و نمایشگاه های دیجیتال و فناوری اطلاعات نیز بخش خصوصی ورود پیدا کرده و اکنون این نمایشگاه به صورت کامل توسط بخش خصوصی برگزار می شود.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری و فرهنگی نیز اجرای برنامه ها و سیاستها را به استانها، تفویض اختیار کرده است.

کار اندیش گفت: سیاست این وزارتخانه توجه ویژه به استانهای مختلف کشور و رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر است که اقداماتی مانند شناسائی استعدادهای فرهنگی و حمایت از آنان با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی، توسعه شبکه ملی فرهنگ و ایجاد خانه های فرهنگ را از دیگر اقدامات امسال این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: خانه های دیجیتال در مساجد و مراکز آموزشی در دست راه اندازی است و تاکنون 300 خانه فرهنگ در استانها راه اندازی شده است.

به گفته وی،در چهارمحال و بختیاری نیز شش خانه فرهنگ دیجیتال راه اندازی شده که باید تا پایان سال هشت خانه دیجیتال دیگر نیز راه اندازی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: در دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر کارهای خوبی صورت گرفته و این حوزه از حساسیتهای بالایی برخوردار است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: برگزاری کنسرتهای موسیقی در این استان با در نظر گرفتن تمامی ابعاد آن، بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد.

به گفته وی،دولت یازدهم برای شتاب بخشی به تکمیل فرهنگسرای شهرکرد حدود 30میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد و این میزان در طول تاریخ فرهنگ و هنر استان بی سابقه بوده است.

سلیمانی یادآور شد: برنامه های فرهنگی و هنری استان براساس تدبیر و امید اجرای و فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، در این نشست جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگی استان حضور داشتند.

2097/6014/

اطلاعات تکميلي

خواندن 1125 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار