شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

مدیر کمیته ناشران نمایشگاه کتاب: برخی کتب دانشگاهی را غیرقانونی عرضه می کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کمیته ناشران بین المللی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برخی کتب دانشگاهی به صورت افست وغیرقانونی عرضه می شوند.
حامد میرزابابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: فروش این کتاب ها با چهار تا پنج برابر قیمت تمام شده برای افست یک کلاهبرداری بزرگ است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی برپاست .

مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه هیچ پولی را صرف حمایت از ناشران خارجی نمی کنیم، افزود: سیستمی طراحی کرده ایم که مستقیما نهادهای علمی کشور از تازه ترین منابع علمی استفاده کنند.

وی با اشاره به اظهار نظربرخی مدیران در بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب مبنی بر اینکه سیستم جدید خرید کتاب در بخش بین الملل به آنها لطمه زده و باید یارانه حمایتی از بخش بین الملل به آن بخش منتقل شود ، گفت: تراکنش دستگاه های خرید نشان می دهد که بالاترین چرخه مالی در بخش دانشگاهی صورت گرفته است.

میرزابابایی افزود: آنچه که در آنجا عرضه می شود انبوهی است از کتاب های کپی برداری شده از نسخه های خارجی که در بخش بین الملل به صورت اوریجینال ارایه می شود.

وی گفت: ناشران دانشگاهی با دست خالی کتاب های اصل را یک نسخه می خرند و افست شده آن را با چندین برابر افزایش قیمت به فروش می رسانند. آنها با چندین برابر قیمت کمتر این نسخ را به صورت اوریجینال خریداری می کنند و چند برابر افزایش قیمت آنها را عرضه می کنند.

وی ادامه داد: این افراد اعتراض هم می کنند که چرا بن خرید کتاب و یا یارانه حمایتی خرید کتاب به آنها تعلق نمی گیرد. ، نمی دانم چرا در سال های گذشته با وجود اینکه عرضه نسخه های کتاب افست ممنوع بوده، جلوی عرضه و فروش آنها گرفته نشده است.

ادامه دارد...

فراهنگ**1497**1355**ل.الف.ی**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 968 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار