شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 12:45

فیپا مثل گذشته فعالیت خواهد کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نتایج برگزاری نشست ها در خصوص فیپا اشاره کرد و گفت: در این نشست ها مقرر شد این سازمان در خصوص فیپا مانند گذشته عمل کند.
سید رضا صالحی امیری روز شنبه در حاشیه برگزاری روز اسناد ملی و میراث مکتوب در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون برای تعیین تکلیف فیپا دو جلسه برگزار شده است و مقرر شد برای منابعی که تجدید چاپ است 5 روز و برای منابع جدید 10 روز کاری فهرست قایل شویم.

فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا) عبارت از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب پیش از انتشار و درج آن در صفحه حقوقی یا صفحه شناسنامه همان کتاب است.

از مزایای فیپا می توان به کاهش هزینه های فهرست نویسی در کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی کشور، یکدستی در اطلاعات کتاب شناختی فهرست های کتابخانه های سراسر کشور و تسریع در پخش اطلاعات مربوط به انتشار یک اثر در سطح شبکه های ملی و بین المللی نام برد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ابتدا جلسه ای با همه احزاب کتابداری و فهرست نویسی در ایران که حدود 30 نفر از شخصیت های معتبرحضور دارند مشورت گرفته شد .

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز با تعداد 5 نفر از رجال حوزه کتابداری و فهرست نویسی برگزار و به این جمع بندی رسیدیم که برای فیپا همچون گذشته عمل کنیم .

صالحی امیری توضیح داد که برای منابعی که تجدید چاپ است 5 روز و برای منابع جدید 10 روز کاری فهرست قایل شدیم .

رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران هدف از این زمانبندی را جلوگیری از عجله کاری و نقص کارهایی دانست که بعدها کتابخانه ملی و نظام فهرست نویسی را دچار مشکل می کند.



** ثلمه بزرگ درگذشته آئینه وند

صالحی امیری در ادامه به درگذشت صادق آئییه وند مورخ اشاره کرد و گفت: دکتر صادق آیینه وند برای جامعه علمی ، فرهیختگان ، نخبگان و خصوصا برای مورخین تاریخ اسلام ثلمه بزرگی بود.

وی با بیان اینکه آیینه وند حق بزرگی بر گردن فرهنگ واخلاق این کشور داشت گفت: او از نمادهای اخلاقی و درحوزه تاریخ اسلام هم کم نظیر بود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه می توان از ایشان در تداوم استاد سید جعفر شهیدی نام برد گفت: آیینه وند بسیار شخصیتی سلیم داشت و انسانی درون گرا بود.

رییس سازمان اسناد کنابخانه ملی ایران درپایان گفت: او تلاش زیادی داشت تا هیچ گونه ظهور و بروزی که حاکی از نوعی تبلیغات باشد از خود بروز ندهد.

فراهنگ **1497**ن.پ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1050 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار