شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 12:30

پرسش از مردم برای تولید کتاب/کتاب متناسب با نیاز مخاطب تولید شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر با بیان اینکه کتاب باید متناسب با نیاز مخاطب تولید شود گفت: ناشران باید کتاب هایی درباره مسایل روز جامعه تولید کنند تا نیاز مخاطبان از طریق خواندن کتاب تامین شود.
داوود آقا رضایی روز شنبه در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: در اوایل انقلاب کتاب هایی با شمارگان 1000 نسخه در مورد فلسفه و ایدئولوژی منتشر می شد که مخاطبان زیادی را نیز در آن زمان داشت و بسیاری از مردم کتابخوان بودند.

وی اظهار داشت: بعد از آن دوران با تحولاتی که در کشور رخ داد متاسفانه نویسندگان و ناشران کتاب هایی در خور نیاز مردم و مسایل جامعه کمتر تولید کردند به غیر از کتاب هایی در مورد شخصیت و زندگینامه شهید مطهری که به شمارگان بالا رسید.

آقارضایی با بیان اینکه نمی توانیم به مردم بگوییم که چه کتاب هایی بخوانند ادامه داد: باید نیاز آنها را جستجو کرد و مواردی را که می تواند در خور هر رده سنی باشد در قالب کتاب تولید کرد.

معاون بازرگانی انتشارات امیرکبیر با بیان اینکه دنیای دیجیتال در رشد مطالعه بسیار تاثیرگذار است ادامه داد: فروش آنلاین کتاب در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی با توجه به اینکه مردم به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو بیشتر در فضای مجازی اوقات خود را می گذرانند بالا خواهد بود و افراد در زمان کمتری می توانند بخشی از موضوعات کتابی را مطالعه کنند.

به گفته آقارضایی البته باید از نشر دیجیتال استفاده درست شود تا تاثیر مثبتی در افزایش سرانه مطالعه داشته باشد.



** پرسش از مردم برای تولید کتاب

وی با تاکید بر اینکه مردم ما هنوز هم مانند گذشته به کتاب علاقه دارند افزود: از زمان آغاز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ما شاهد مراجعه بسیاری از مردم از قشرهای مختلف، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال و میانسال بوده ایم و یکی از ابتکارات ما در انتشارات امیرکبیر آن است که از مراجعه کنندگان سئوال می کنیم که چه کتابهایی تولید کنیم.

آقارضایی حضور انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه بین المللی کتاب را با هزار و 400 عنوان بیان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 142 عنوان چاپ نخست است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که از روز چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9022**ل.الف.ی** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1034 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار