شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

مسئول غرفه سوریه: نمایشگاه تهران بیانگر پیشتازی علمی ایران است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خالد امین مسئول غرفه سوریه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه تهران بیانگر پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی وفرهنگی در کشورهای منطقه است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، خالد امین که ریاست انتشارات دارالتکوین سوریه را نیز به عهده دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ایفای نقش مثبت در بحران های کشورهای منطقه از جمله سوریه وعراق با برگزاری هرساله این نمایشگاه نشان می دهد که در عرصه علمی و فرهنگی از همه کشورهای منطقه جلوتر وپیشرفته تر است.

وی افزود: نمایشگاه تهران علاوه بر عرضه وفروش کتاب های مختلف که به نوبه خود تبادل فرهنگی میان کشورهاست موجب نزدیکی دیدگاههای کشورها وحل مشکلات آنها نیز می شود.

وی با اشاره به عرضه کتاب ' لغز داعش ' تالیف دکتر نبیل الملحم روزنامه نگار سوری در غرفه خود، گفت: نویسنده در این کتاب چگونگی پیدایش داعش وحمایت مالی آن از سوی برخی کشورها را شرح داده است .

خالد امین با تاکید بر ضرورت نیاز جوامع بشری به پیشرفت فکری وفرهنگی گفت: متاسفانه تروریسم ریشه در فقر فرهنگی دارد وکشورهای اسلامی باید برای ریشه کن کردن آن با یکدیگر متحد شوند.

وی با اشاره به بحران چهار ساله کشورش ، تروریست های خارجی وداخلی را عامل آن دانست واز کمک های بی دریغ دولت وملت ایران برای حل آن تشکر کرد.

مسئول غرفه سوریه اظهار امیدواری کرد با پایان جنگ این کشور با تروریسم ،ملت سوریه نیز بتواند در سایه امنیت وآسایش شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی در آن باشد.

خالد امین با اشاره به روابط مستحکم ایران وسوریه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی وفرهنگی گفت: ملت سوریه هرگز کمک های ایران را در شرایط جنگ با گروههای تروریستی فراموش نمی کند .

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در تهران بر پا می باشد.

خاورم** 1453**1566

اطلاعات تکميلي

خواندن 1016 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار