جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 22:46

گرجی ها شیفته فرهنگ و ادب ایران هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهین اصلانی، مسئول غرفه گرجستان در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: گرجی ها علاقه بسیاری به فرهنگ و ادب ایران دارند و خواهان روابط فرهنگی گسترده تر با ایران هستند.
به گزارش جمعه شب گروه فرهنگی ایرنا ، اصلانی افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با بیش از 300 عنوان کتاب در حوزه های ادبیات و فرهنگ شرکت کرده ایم. «جایگاه گرجی ها»، «پلنگینه پوش»، «کتیبه های باستانی هخامنشیان» و کتاب های کودک به زبان گرجی مهمترین آثاری است که با خود به این نمایشگاه آورده ایم.

وی با اشاره به علاقه گرجی ها به زبان و ادب فارسی اظهار کرد: گرجی ها به شاهکارهای ادبیات کلاسیک ایران چون شاهنامه حکیم فردوسی علاقه بسیاری دارند و بیشتر این آثار به گرجی ترجمه شده است. در زمینه علوم اسلامی و فقهی نیز آثار بسیاری به فارسی ترجمه شده است.

اصلانی افزود: گرجی ها در صدد ایجاد ارتباطات فرهنگی با ایران هستند چراکه دو کشور مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند و این نمایشگاه نقش مهمی در برقراری این روابط دارند.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد تا 26 اردبیهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدکنندگان دایر است.

در این نمایشگاه آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

شمار کشورهای خارجی شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 65 کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

هر چند امسال کشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

فراهنگ ** 7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1183 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار