جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 19:45

اصالت زبان فارسی از شاهنامه فردوسی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - کاظم محمدی، پژوهشگر فلسفه و عرفان در نشست شاهنامه فردوسی با تاکید بر جهانی بودن آن، گفت: در سال های اخیر زبان ما از اصالت دور شده است و افراد زیادی در کشور هستند که ناخواسته و بدون آگاهی به این موضوع دامن می زنند، در حالی که باید به زبان شاهنامه برگردیم تا اصالت زبان مان حفظ شود.
به گزارش عصر پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا در نشست سرای اهل قلم ناشران دانشگاهی همچنین سیدضیاءالدین مهاجری، محقق و پژوهشگر شاهنامه در سخنانی گفت: ما در سراسر گیتی هفت هنر داریم که ایرانیان باید سه هنر دیگر به آن بیفزایند؛ پارسی نگاری، سخن گفتن و خواندن پارسی. این هنرها را کمتر فردی از آن بهره مند است.

براساس گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، وی افزود: در حال حاضر افراد بدون این که با شیو ه های درست خوانی آشنا باشند، شاهنامه می خوانند و از آنجا که با نگارش پارسی آشنایی ندارند، در نتیجه نمی توانند متون را به درستی و بدون غلط مطالعه کنند و این تصور برایشان ایجاد می شود که واژگان شاهنامه نادرست است.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی برپاست .

مهاجری با تاکید بر این که زبان ما ناتوانی ندارد، بلکه مشکل از خواندن ماست، عنوان کرد: متاسفانه وضعیت به گونه ای شده است که با وجود پهنه گسترده ای از واژگان، ما به گزینش واژه های محدود بسنده می کنیم و به همین دلیل سطح دانش ما درخواندن به شدت افت کرده است.

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1170 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار