جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 15:30

یک ناشر: دولت حوزه نشر را با یارانه کاغذ کمک کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک ناشر شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دولت خواست تا با پرداخت یارانه کاغذ آنها را در تولید و چاپ کتاب کمک کند .
ناشر اهورا و شب گیر روز حمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تصریح کرد هزینه بالای هر بند کاغذ به مبلغ 95 هزار تومان باعث کاهش تیراژ کتاب به 500 جلد رسیده است .

نادر اسماعیلی راد افزود: در گذشته به ناشران یارانه کاغذ تعلق می گرفت از سوی مبلغ هر بند کاغذ به هشت ، 10 و 30 هزار تومان رسیده بود و این امر به آنها در تولید کتاب کمک می کرد اما اکنون باید به صورت صورت آزاد با ید هر بند کاغذ را 95 هزار تومان بخریم که با توجه به افزایش هزینه های چاپ و صحافی ، تیراژ کتاب بسیار پایین آمده و این یک فاجعه است .

اسماعیلی راد با اشاره به اینکه عدم هماهنگی در توزیع کتاب نیز بر مشکلات ناشران افزوده است ، ادامه داد: برخی روابط باعث شده تا فقط از ناشران خاص کتاب خریداری شود به نظر می رسد باید این رویکرد نیز که در گذشته هم بوده است ، قانونمند شده و اصلاح شود .

این ناشر ادامه داد: در حال حاضر ما ناشر کتاب های عمومی ، رمان و ادبیات هستیم و به دلیل مشکلات حوزه نشر وضعیت خوب اقتصادی نداریم .

اسماعیلی راد از دولت خواست برای رفع این مشکلات وارد عمل شده و هماهنگی در حوزه نشر ایجاد کند تا ناشران نیز دچار ورشکستگی نشوند.

وی درباره وضعیت سرانه مطالعه مردم که به گواه آمار پایین است نیز گفت : اینترنت یکی از معضلاتی است که در چند سال اخیر باعث شده مردم کتاب نخوانند و اوقات فراغت خود را با جستجو در فضای مجازی می گذرانند.

این ناشر افزود: این کار نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد ، نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است که مردم در جلسات و میزگردهایی که با نویسندگان و ناشران برگزار می شود، شرکت کرده و نسبت به اهمیت کتاب و کتابخوانی پی ببرند.

فراهنگ **9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1164 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار