جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 14:30

سرمایه در قرن بیستم به نمایشگاه کتاب آمد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب سرمایه در قرن بیست و یکم با ترجمه مشترک محمدرضا فرهادی پور و علی صباغی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود .
به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا ، این اثر ترجمه شده اهمیت اثر بیکتی (نویسنده اثر ) و آموزه های آن را برای جامعه دانشگاهی و حتی مخاطبان متخصص و دانش آموخته حوزه اقتصاد سیاسی یادآوری می کند .

مترجمین این اثر در مراسم رونمایی کتاب با اشاره به آرا و اندیشه های پیکتی در کتاب عنوان داشتند که نویسنده معتقد است رشتۀ اقتصاد هنوز بر تعصب بچه گانه اش بر ریاضیات و تعمق و تفکر صرفاً نظری و اغلب شدیداً ایدئولوژیک خودش به قیمت همکاری نکردن با تحقیق و همکاری با سایر علوم اجتماعی غلبه نکرده است.

از نظر وی، اقتصاددانان همگی اغلب به مشکلات جزئی ریاضیاتی می پردازند که فقط مورد علاقۀ خودشان است. این وسواس فکری به ریاضیات روشی آسان برای اکتساب ظاهری علمی بدون داشتن پاسخی برای سوالات خیلی پیچیده تری است که توسط جهانی مطرح شده که در آن زندگی می کنیم. بنابراین در روش شناسی مورد استفاده پیکتی تنها تکیه بر داده های آماری و فرمول ها و ایجاد شاخص های منفرد و یک بعدی مثل ضریب جینی و تیل که در ارائه تصویر جامع تر و واقعی تر از پویایی توزیع ثروت ناکام اند نمی کند.

وی از ادبیات داستانی قرن هجدهم و نوزدهم برای بیرون کشیدن واقعیت های تاریخی توزیع ثروت و درآمد استفاده می کند.

سرمایه در قرن بیست و یکم که توسط نشرکتاب آمه وارد بازار شده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. این نمایشگاه تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی تهران دایر است .

فراهنگ **9338**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1600 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار