جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 10:30

آغاز سومین روز نمایشگاه کتاب/ رونق بخش بین الملل

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درحالی دقایقی پیش در مصلی تهران فعالیت خود را آغاز کرد که بخش بین الملل این رویداد بزرگ فرهنگی با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا به گفته مسئولان برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال استقبال ناشران خارجی از این نمایشگاه بی سابقه بوده است.

اغلب غرفه های ناشران خارجی برای بازدید عموم آماده بوده و این مکان هر روز شاهد حضور هزاران نفر از بازدیدکنندگان است.

بخش بین الملل بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی تهران در جنوب شرق مصلی تهران قرار گرفته است.

در این نمایشگاه آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

شمار کشورهای خارجی شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 65 کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

هر چند امسال کشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است.



**روز مکزیک در نمایشگاه کتاب

فردا (شنبه) 19 اردیبهشت ماه، روز مکزیک در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نام گرفته است و در این روز دو نشست فرهنگی و ادبی برگزار می شود.

تعاملات فرهنگی ایران و مکزیک عنوان نشستی است که با حضور امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه بیست و هشتم و اولیسف کانتولا، سفیر مکزیک در ایران از ساعت 10:30 تا 10:50 در سرای اهل قلم نمایشگاه برپا می شود.

در این روز نشست دیگری با موضوع فرهنگ و ادب ایران و مکزیک از ساعت 10:50 تا 12:30 به میزبانی سرای اهل قلم برگزار می شود که اورلیو آسیاین، افشین یدالهی، اسدالله امرایی و علی اکبر فلاحی به بیان دیدگاه های خود می پردازند.

پذیرایی و بازدید از غرفه مکزیک نیز از ساعت 12:30 تا 13 اجرا خواهد شد.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد تا 26 اردبیهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدکنندگان دایر است.

فراهنگ 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1184 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار