جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

بررسی تدوین رسم خط واحد برای کتاب های کودک و نوجوان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سرای انجمن کودک و نوجوان در روز سوم از برگزاری نمایشگاه کتاب دو نشست با عناوین نقد و بررسی 10 هزار نمایشگاه در مدارس» و «تدوین رسم خط واحد برای کتاب های کودک و نوجوان برگزار می کند.
به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد خبری نمایشگاه کتاب نشست «نقد و بررسی 10 هزار نمایشگاه در مدارس» با حضور محمود سمیاری و یوسف یعقوبی فر، مدیران فعلی و قبلی موسسه منادی تربیت و احمد گودرزی و عبدالعظیم خرسندلو پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان، امروز 18 اردیبهشت از ساعت 11:30 تا 13 در سرای انجمن کودک و نوجوان برگزار می شود.

این سرا همچنین نشست «تدوین رسم خط واحد برای کتاب های کودک و نوجوان» را با سخنرانی فریدون اکبری شلدره، مدرس دانشگاه، شهرام شفیعی، نویسنده و ویراستار و حمیدرضا نویدی مهر، نویسنده از ساعت 15:30 تا 17 برگزار می کند.



**برنامه های ویژه روز خراسان رضوی

سومین روز از نمایشگاه کتاب تهران به نام «روز خراسان رضوی» نامگذاری شده وبرنامه های متعددی متناسب با حال و هوای مشهد مقدس در این روز تدارک دیده شده است.

بخش امور استان ها امروز جمعه 18 اردیبهشت در روز خراسان رضوی میزبان سید سعید سرایی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی و مهدی محقق ادیب و پژوهشگر کشورمان خواهد بود.

همچنین در مراسم پاسداشت روز خراسان رضوی، از دائره المعارف آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر الهی خراسانی مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، رونمایی می شود.

قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)، شاهنامه خوانی، سخنرانی مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به همراه شعرخوانی از دیگر برنامه های روز خراسان رضوی است.



** بررسی شاهنامه فردوسی با تاکید بر جنبه جهانی بودن بررسی می شود

سالن ناشران دانشگاهی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروزجمعه 18 اردیبهشت ماه در سومین روز برگزاری خود میزبان نشست «شاهنامه فردوسی با تاکید بر جنبه جهانی بودن آن» خواهد بود.

این نشست با گرامیداشت ژول مول، رستم علی اوف و عبدالحسین نوشین با حضور میرجلال الدین کزازی، ضیاءالدین هاجری، محمدرضا ولی پور و مرشد میرزاعلی از ساعت 15 تا 16:30 دقیقه در سرای اهل قلم ناشران دانشگاهی برپا می شود.

این سالن همچنین، امروز میزبان نشست دیگری با عنوان «جوان دانشگاهی و نقش آن در جامعه» از ساعت 11 تا 12:30 دقیقه خواهد بود.

قرار است در این نشست، عباس بازرگان، شهیندخت ملاوردی، صادق زیباکلام و محمود جنیدی جعفری درباره جایگاه جوان دانشگاهی در جامعه سخنرانی داشته باشند.



**نمایشگاه کتاب نقطه آغازی برای عمل به تفاهمنامه با ایتالیا

قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب بی سابقه بود، گفت: چندی پیش با ایتالیا تفاهمنامه ای را به امضا رساندیم که به نظر می رسد نمایشگاه کتاب تهران امسال نقطه آغازی برای عمل کردن به تفاهم نامه با این کشور باشد.

امیرمسعود شهرام نیا گفت: روز گذشته مراسم «روز ایتالیا» با نمایندگی روبرتو کینی، رئیس نمایشگاه بولونیا برگزار شد. طی این مراسم مباحث مورد علاقه طرفین، ارتباط فرهنگی میان ایران و ایتالیا و نقش سفارت ایتالیا در روابط فرهنگی با ایران مطرح شد.

وی افزود: طی حضور نماینده و سفیر ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران مقرر شد تا در حوزه همکاری با نمایشگاه بولونیا تعامل بیشتری صورت گیرد

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برگزار می شود.

فراهنگ ** 9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1065 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار