پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

در کنار هر باب مسجد یک کتابخانه تاسیس شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت : می توان در کنار هر باب مسجد کتابخانه ای نیز تاسیس کرد.
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید ازنمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: با توجه به شمار مساجد در جوامع اسلامی، کتابخانه های مساجد نیز نسبت پر شمارتر شده و این امر دسترسی عموم را به کتاب تسهیل کرده و ارتقا می بخشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه های مساجد به اعتماد محلی وابسته است، گفت: وقتی کتابخانه در مکانی استقرار می یابد که امن ترین محل از نظر مسلمانان است، اعتماد محلی نیز افزایش می یابد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ساعات کاری کتابخانه های مساجد به طور معمول براساس نیاز مراجعان تنظیم می شود.

وی افزود: از آنجا که کتابخانه های مساجد مردمی هستند در عمل نیز مردم خود را صاحب و حافظ آن می دانند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: کتابخانه های مساجد بدون دخالت مستقیم دولت و بیشتر از سوی مردم ساخته می شود و اداره آنها نیز بر عهده خود مردم است.

ارباب سلیمانی، با اشاره به روند افزایش تعداد کتابخانه های تحت پوشش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از 139 باب به 5 هزار 996 باب گفت: از سال 1374 تاکنون تعداد کتابخانه ها 43 برابر شده است.

وی درمورد افزایش تعداد اعضای کتابخانه های مساجد تحت پوشش ستاد گفت: این تعداد نیز تقریبا 118 برابر شده که نشان دهنده رشد بسیار چشمگیری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.

وی اظهار کرد: ارتقا سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه بویژه جوانان و نوجوانان و آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی از جمله اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه های مساجد مورد نظر است.

بییست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار خواندن، گفت وگو با جهان از روز گذشته آغاز و تا 26 اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا است.

فراهنگ**1497**د.ت1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1138 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار