پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45

کتابخوانی با رویکرد جدید وارد مدارس می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه درسی ملی مبنی بر فعالیت های رسمی خارج از کلاس در زمینه مطالعه و تحقیق دانش آموزان، فرهنگ کتاب خوانی در قالب برنامه های متنوع وارد مدارس می شود.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : اکنون فعالیت کتابخوانی در دوره های تحصیلی که دارای کتاب های جدید التالیف هستند در حال انجام است.

وی ادامه داد: در نظر است با توجه به عناوین کتاب های جدید التالیف در دیگر پایه ها در سال های آینده کتابخوانی و مطالعه در قالب عناوین خاصی در برنامه درسی مدارس گنجانده شود.

وی اضافه کرد: رویکرد جدید آموزش و پرورش این است که در قالب درس زبان و ادبیات فارسی مهارت گفت و گو، نوشتن، خواندن و گوش دادن در بین دانش آموزان تقویت شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: عناوین پیشنهادی برای ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس و در درس انشا، چگونه بنویسیم و در درس فارسی چگونه کتاب بخوانیم، است.

محمدیان اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال این است که فعالیت های خارج از کلاس را به گونه ای طراحی کند که دانش آموزان به مطالعه و تحقیق ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی کلاسی و آموزشگاهی فرصت مناسبی برای تقویت کتاب خوانی در بین دانش آموزان است گفت: هر چند که در مدارس می توان با بهره گیری از روش های مختلف روحیه کتابخوانی و مطالعه را در بین دانش آموزان تقویت کرد اما اصل این مسئله به خانواده ها باز می گردد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدید کنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** د . ت**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1076 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار