چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 13:30

والدین برای فرزندان خود کتاب بخرند/ کتاب در سبد خانوار قرار گیرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی گفت: از والدین می خواهیم برای بچه ها کتاب بخرند ، کتاب خواندن را یاد دهند و آنان را مانوس با کتاب کنند تا مطالعه کتاب جزو لاینفک زندگی آنان شود.
مهدی قزلی روز پنج شنبه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی ایرنا همچنین گفت : کتاب محصولی ارزشمند و گرانبهاست که به انسان در زندگی جهت داده و آموزش می دهد که چگونه با راه و رسم زندگی اشنا شود متاسفانه با توجه به اهمیت این موضوع مشغله ها و دغدغه های شغلی و رفاهی باعث شده مردم کمتر به این مقوله مهم یعنی مطالعه کتاب بپردازند.

وی تصریح کرد : نبود فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها ، مسوولان ، دست اندرکاران امور فرهنگی بر بی توجهی به این موضوع دامن می زند ، بسیاری از والدین حتی تحصیلکرده ها وقت خود را در اوقات فراغت به تماشای تلویزیون و یا تفریحات خارج از مطالعه کتاب می گذارنند ، کودک نیز از آنها الگو گرفته و کتاب را جزو ملزومات غیرضروری در زندگی می پندارد در حالیکه ارزشمند دانستن کتابخوانی سبک زندگی را نیز تغییر می دهد.

قزلی افزود: نباید به مقوله کتاب حکومتی نگاه کرد که وقت مسوولان موظف هستند آن را بخوانند ، بلکه باید اقشار مختلف مردم به این باور برسند که کتاب نیز مانند مواد غذایی و مایحتاج زندگی در سبد خانوار جای دارد .

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت ماه آغاز شده تا 26 همین ماه میزبان عموم علاقه مندان به کتاب در مصلی بزرگ تهران است .

فراهنگ **9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1061 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب