چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 23:31

گزارش رادیو فرانسه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رادیو فرانسه گزارش داد: بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، صبح روز سه شنبه ١5اردیبهشت (5 مه)، با سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در مصلی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی چهارشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: در نمایشگاه کتاب امسال، حدود 2,450 ناشر داخلی در 2,160 غرفه شرکت کرده اند.

همچنین حدود 300 هزار کتاب داخلی و 165هزار عنوان کتاب خارجی در این نمایشگاه عرضه می شود.

رییس حمهوری ایران، در مراسم گشایش نمایشگاه بار دیگر به موضوع ممیزی کتاب اشاره کرده و گفته است که نباید مؤلف و ناشر را در کوچه های پرپیچ و خم قرار داد.

او با تأکید بر اینکه اصول ما برای نشر باید کاملاً شفاف، روشن و کوتاه باشد، گفته است، اگر نظارت ما سلیقه ای شود آن وقت وضعیت چنان می شود که چاپ اول مجاز، چاپ دوم ممنوع و چاپ سوم مستحب خواهد شد.

حسن روحانی با بیان اینکه پشتوانه و راه توسعه ما کتاب است اضافه کرده که برخی فکر می کنند بین کتاب کاغذی و دنیای دیجیتال یک جدایی وجود دارد و کتاب کاغذی هر روز بیش تر مغلوب می شود و کم کم جای کتاب، موبایل و تبلت ها جایگزین خواهد شد. در حالیکه این طور نیست و هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت و این کتاب است که مانده و می ماند و پایدار خواهد ماند.

رادیو فرانسه فارسی به مناسبت آغاز کار نمایشگاه کتاب تهران، در گفت وگو با صادق سمیعی، رییس انتشارات کتابسرا، نظر او را در باره چگونگی وضعیت کتاب و کتابخوانی درایران جویا شده است.

صادق سمیعی در این ارتباط می گوید: وضعیت مالی نه چندان مناسب کشور بر حوزه کتاب نیز تأثیر داشته است.

او می افزاید: شمار عنوان های به چاپ رسیده در ایران، این کشور را در میان ١٠کشور مهم قرار می دهد در حالیکه میزان تیراژ در این کشور پایین است.

رادیو فرانسه در پایان افزود: صادق سمیعی می گوید به نظر او کتاب های ادبی و روانشناسی رده نخست فروش کتاب را در کشور دارند.

شبک**1080 **1983 **1917

اطلاعات تکميلي

خواندن 1064 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب