چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 20:33

آمادگی واحد فراهم آوری کتابخانه مجلس برای حضور در نمایشگاه کتاب جهت تکمیل منابع

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

واحد فراهم آوری منابع کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی جهت تهیه تازه‌های نشر در نمایشگاه کتاب تهران حضوری فعال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی علی اکبر زارع بیدکی، مدیر فراهم آوری کتابخانه با اعلام این خبر گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی با سه تیم مجزا و متخصص برای انتخاب و خرید کتب فارسی، عربی و لاتین با آمادگی کامل و همه جانبه حضور مفید و موثری در  بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خواهد داشت.

وی افزود: لیست و کاتالوگ ناشران از اواخر اسفند 1393 به کتابخانه ارسال شده است و بخش فراهم آوری درحال بررسی و انتخاب منابع از لیست‌های ارسالی می‌باشند.

زارع بیدکی گفت: تاکنون بیش از 700 عنوان کتاب عربی در موضوعات اسلام شناسی، حقوق، علوم سیاسی، فقه، کتب مرجع، تفاسیر مهم و علوم قرآنی انتخاب شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در بخش انتخاب منابع لاتین، توجه خاص به موضوعات ایران‌شناسی و اسلام شناسی شده است. با توجه به اینکه بسیاری از کتاب‌های ویژه نمایشگاه توسط ناشران و کارگزاران ترخیص شده است؛ تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب با مراجعه حضوری کارشناسان بخش لاتین در انبارهای ویژه نشر و انتشارات کمبریج انتخاب نهایی شده است و همچنین بسیاری از کتابها از کاتالوگ‌های ناشران انتخاب شده است.

مدیر فراهم آوری منابع کتابخانه مجلس تصریح کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با دیگر کارگزاران کتب لاتین، در صورت ترخیص و رسیدن کتاب‌ها به انبار، کارشناسان تأمین منابع لاتین جهت انتخاب نهایی به دفتر کارگزاران مراجعه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با ناشران و کارگزاران فعال، کتاب‌های عرضه شده چاپ اول در نمایشگاه به صورت اختصاصی در اختیار کتابخانه مجلس قرار خواهد گرفت و بسیاری از ناشران کتب فارسی، از هم اکنون تازه‌های نشر ویژه نمایشگاه را به کتابخانه مجلس ارسال کرده‌اند.  

زارع گفت: همچنین از هفته گذشته برای سهولت در کار نمایشگاه خرید کتب فارسی از ناشران تهرانی آغاز گردیده است و تاکنون بیش از 200 جلد کتاب فارسی چاپ جدید خریداری شده است.

غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در شبستان مصلی امام خمینی (ره)، انتهای راهروی 9، غرفه 14 قرار دارد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برگزار می‌شود.

اطلاعات تکميلي

خواندن 1024 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب