چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 19:30

نمایشگاه کتاب باعث همدلی بین دولت و ملت ایران شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر پاکستان گفت: با توجه به نامگذاری سال 1394 توسط رهبر معظم انقلاب باید گفت شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت در نمایشگاه کتاب تهران تحقق یافته است.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا نورمحمد جادمانی در دیدار با سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: کتاب، بهترین وسیله فرهنگی برای گفت و گوی تمدن هاست تا با آگاهی دادن به مردم بتوان به جای دشمنی و جنگ، بذر صلح و آشتی را در دل ها بکاریم. در واقع کتاب ما را به سوی همدلی و همزبانی بین دولت ها و ملت ها هدایت می کند.

وی گفت: با توجه به دعوت ویژه مسئولان نمایشگاه ها از دولت عمان، امیدوار هستیم تا در سال آینده پاکستان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران شود و با تمام قوت و کتاب های متنوع خود حضور قوی و پررنگی داشته باشد.

جادمانی افزود: خیلی دوست داشتم زبان فارسی را بلد بودم تا همه کتاب های نمایشگاه کتاب را که مورد علاقه ام است، بخوانم اما برای افزایش تبادل فرهنگی بین دولت ایران و پاکستان علاقه مند هستیم کتاب هایی به زبان اردو و فارسی برای استفاده در مدارس، دانشگاه ها و کتابخانه های ایران و پاکستان ترجمه کنیم.

سفیر پاکستان عنوان کرد: ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت ها و ملت های مختلف به وسیله کتاب تنها به عهده دولتمردان نیست، بلکه تمام نهادها و شخصیت های مهم سیاسی و هنری و ورزشی برای ترویج کتابخوانی مسئولیت دارند تا بتوانند با آگاهی دادن به مردم، وحدت امت های اسلامی را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران و حضور پرشور ناشران داخلی و خارجی همه نشان از عمق فرهنگی جامعه ایرانی است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» که از امروز در مصلی تهران آغاز شد تا 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فراهنگ** 7537** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1164 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار