چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

تدوین برنامه های مختلف فرهنگی بین ایران و پاکستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در دیدار با نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان همکاری های بیشتر بین دو دولت را خواستار و گفت: برای مبادلات فرهنگی هرچه بیشتر بین دولت ایران و پاکستان قرار است برنامه های مختلفی بین رایزن های فرهنگی دو کشور تدوین شود.
به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، سید عباس صالحی در این دیدار اظهار کرد: همانطور که کتاب های اقبال لاهوری سال ها در مدارس و دانشگاه های ایران تدریس شده و مردم ایران ارتباط نزدیکی با او برقرار کرده اند ما هم برای تبادل فرهنگی از جمله شخصیت های ادبی شاعران و نویسندگان مشهور ایرانی آمادگی داریم تا کتاب هایی به زبان اردو چاپ و ترجمه کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تدوین برنامه های مختلف فرهنگی بین ایران و پاکستان ابتدا باید رایزن های فرهنگی دو کشور مرحله کارشناسی را انجام بدهند و سپس به تدوین برنامه های پیشنهادی فرهنگی دو کشور بپردازیم.

صالحی بیا بیان اینکه ایران در تولید فرهنگ بسیار فعال بوده است، گفت: در سال گذشته 70 هزار عنوان کتاب چاپ کردیم که از این تعداد 35 هزار عنوان چاپ اول بودند علاوه بر آن در کارنامه نشر نیز 22 هزار عنوان کتاب موضوعی داریم.

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عنوان کرد: ترجمه کتاب های متعدد به زبان اردو یکی دیگر از مبادلات فرهنگی است که بین ایران و کشور پاکستان صورت گرفته است و امیدواریم نمایشگاه کتاب فرصتی باشد تا مولفان پاکستانی نیز با مولفان این کتاب ها آشنا شوند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ **1497**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1163 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار