چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:01

700 ناشر دانشگاهی با 70 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بیست و هشتم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز چهارشنبه 16 اردیبهشت میزبان700 ناشر دانشگاهی در500 غرفه است.
به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، در این رویداد فرهنگی بیش از 70 هزار عنوان کتاب دانشگاهی ارائه شده است که در سه سال اخیر منتشرشده­اند و از میان آنها 35 هزار عنوان کتاب، چاپ اول هستند.

امسال ناشران دانشگاهی در مجموع در 9 سالن جانمایی شده اند که برخی به طور مستقل و تعدادی دیگر در قالب نمایندگی، کتاب های خود را به نمایشگاه رسانده اند.

همچنین سه غرفه اطلاع رسانی در سالن های 16، 18 و 20 برای مخاطبان کتاب­های دانشگاهی پیش بینی شده که اطلاعاتی مانند جستجوی کتاب، ناشران، شماره غرفه و شماره سالن را ارائه می دهند.



**هدیه یک ناشر دفاع مقدس

یک ناشر به منظور تشویق مردم به کتابخوانی، در ازای خرید یک کتاب، به خریداران یک کتاب هم از کتاب های خود هدیه می دهد.

انتشارات سوره سبز که ناشر تخصصی آثار دفاع مقدس است طرح تشویقی هدیه دادن یک اثر در ازای خرید یک کتاب را در نمایشگاه امسال اجرا می کند.

محسن صادق نیا، مدیر این انتشارات گفت: قیمت اثری که خریداری می شود مهم نیست و هرکسی، هر اثری به هر قیمتی بخرد یک کتاب جایزه می گیرد و این گونه نیست که برای گرفتن کتاب هدیه لازم باشد تا مبلغ خاصی خرید شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب «اطلس نبردهای ماندگار» برای بار چهلم به عنوان پرتیراژترین کتاب حوزه دفاع مقدس تجدید چاپ شده است و با تخفیف 40 درصدی ارائه می شود.

صادق نیا ادامه داد: تعدادی کتاب هم در حال انتشار هستند که در روزهای آتی به نمایشگاه می رسند، «اطلس پدافند هوایی» یکی از همین آثار است که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.



**کودکان کتاب امانت می گیرند

یک ناشر کودک و نوجوان در این دوره از نمایشگاه، کتاب های خود را به کودکان امانت می دهد.

سیدرضا تهامی، مدیر انتشارات فردین گفت: والدین می توانند بدون تهعد به خرید کتاب برای فرزندانشان، کتابها را به امانت بگیرند و با دقت آنها را در خانه بررسی کنند؛ اگر آنها را برای آینده بهتر فرزندان خود موثر دیدند، آن را خریداری و مبلغ آن را به شیوه کارت به کارت پرداخت کنند. چنانچه کتاب را هم برای فرزندانشان مناسب ندانستند آن را به کتابخانه محل اهدا کنند.

وی افزود: ما ترجیح می دهیم مبلغ کتاب ها یکجا پرداخت شود، اما در صورتی که پرداخت یک باره مبلغ برای خریداران دشوار باشد، می توانند این مبلغ را به دو یا چند قسط مساوی تقسیم و هر ماه یک قسط را پرداخت کنند.

تهامی افزود: معتقدم مردم ایران بهترینند و می شود به آنها اعتماد کرد. به همین دلیل با امکانات نشر خود این طرح را اجرا کردم. حدود 40 درصد از این کتاب ها هم متعلق به یک ماه اخیر و برخی نیز در حال چاپ است.



**80 درصد دستگاه های کارتخوان ناشران متصل شد

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان های همکار نمایشگاه کتاب از نصب 2200 دستگاه کارتخوان ناشران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

نیکنام حسین پور گفت: با توجه به اینکه در نخستین روز برپایی نمایشگاه قرار داریم بیش از 80 درصد دستگاه کارتخوان ناشران نصب شده است.

وی ادامه داد: تا عصر امروز 20 درصد باقیمانده آنها برابر با 300 دستگاه را نصب خواهیم کرد که این آمار نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان های همکار تصریح کرد: احتمالاً امسال شاهد مشکل دستگاه کارتخوان در نمایشگاه کتاب نباشیم. همچنین در حوزه خدمات رفاهی و نظافت نمایشگاه نیروهای پیمانکار فعالیت خود را از صبح امروز(16اردیبهشت ماه) آغاز کرده اند تا نمایشگاهی با طراوت داشته باشیم.



**نکوداشت فروزانفر، دهخدا و ناتل خانلری در سالن ناشران دانشگاهی

مراسم نکوداشت بدیع الزمان فروزانفر، گرامیداشت و یاد علی اکبر دهخدا و دکتر پرویز ناتل خانلری، فردا پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه همزمان با دومین روز نمایشگاه کتاب در سرای اهل قلم برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این مراسم به همت انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی و با حضور حسن بلخاری، توفیق سبحانی و اعلا ستوده از ساعت 15 تا 16:30 دقیقه در سرای اهل قلم ناشران دانشگاهی برپا خواهد شد.

همچنین این سرا، فردا میزبان برنامه دیگری با عنوان بررسی کتاب های مرجع (فرهنگ ها) از ساعت 11 تا 12:30 دقیقه خواهد بود.

در این نشست حسین انوری، سیدمصطفی میرسلیم و علی رواقی درباره مشکلات، آسیب ها و موانع انتشار کتاب های مرجع سخنرانی خواهند کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برگزار می شود.

فراهنگ**9187**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1132 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار