سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 16:22

«حماسه امام علی(ع)»؛ شکوه شاه ولایت در قالب 14هزار بیت حماسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«حماسه امام علی(ع)» کتابی است شامل 14هزار بیت حماسی از زندگی امیر مؤمنان، سروده مهدی شفیعی.

کتاب «حماسه امام علی(ع)» با 14 هزار بیت شعر حماسی، داستان زندگی امام علی علیه‌السلام را از لحظه ولادت تا هنگام شهادت روایت می‌کند و توسط مهدی شفیعی سروده شده است.

در یادداشت ابتدایی این کتاب آمده است: "کتاب «حماسه امام علی(ع)»زندگی‌نامه منظومی است که طی ابیاتی ایرانی و با ضربآهنگی حماسی، روایتگر سرگذشت امیرالمؤمنین از لحظه ولادت تا هنگام شهادت شده است؛‌شاعر اثر، فصل فصل زندگی سراسر نور و شکوه شاه ولایت را طی حدودا 14 هزار بیت شعر عاشقانه به تصویر کشیده تا ایرانیان شعردوست نز بدانند آنچه را که باید و بخوانند حماسی‌ترین عارفانه‌ها را...

رزم‌ها، بزم‌ها، عبادات،‌مجاهدات، صلابت،‌مظلومیت و تمامی آنچه که از امیرالمؤمنین نقل شده، در قالبی پارسی و با زبانی شاعرانه دلنشین‌تر است دوستداران حضرت را.

پس خدای، توفیق سرودن داد و مولا مدد کرد تا به بار بنشیند منظومه مولایمان."

مهدی شفیعی کتاب «حماسه امام علی(ع)» را با استفاده از منابع تاریخی معتبر و با نظارت کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد احیاء فرهنگ نهج البلاغه، داستان زندگی امام علی علیه‌السلام را در قالب 14 هزار بیت شعر حماسی به نظم درآورده و در قالب و نسق شاهنامه فردوسی به شرح زندگی امیرالمؤمنین علی (ع) پرداخته و روایتگر وقایع تمامی دوران حیات حضرت امیر از هنگام تولد تا زمان شهادت شده است.

فصول گوناگون این کتاب که به طور مشترک از سوی نشر کتابآران و جمهوری به چاپ رسیده،‌ در بخش‌های متوالی تنظیم شده تا ترتیب رویدادها بر حسب تاریخ وقوع حفظ شود. همچنین تمامی مطالب منظومی که سطور کتاب را شامل می‌شوند از منابع معتبر و مشهور و به دقت گزینش شده است.

کتاب حماسه «امام علی علیه‌السلام» نخستین و کامل‌ترین زندگینامه منظوم در خصوص امام علی (ع) محسوب می‌شود و لحن حماسی اشعار در کنار تصاویری که حسب محتوای فصول کتاب خلق شده‌اند، در ترکیبی سنت‌گرایانه با هنر خوشنویسی و تذهیب و در قالب تصویرگری بر مبنای نقاشی قهوه خانه‌ای سنتی ایران آراسته شده است.

گزینش منابع، مطالعات مقدماتی، تنظیم ترتیب زمانی رخدادها و چینش مطالب، سرودن اشعار و ... در بازه زمانی 10 ساله به انجام رسیده است.

خانه ملت

اطلاعات تکميلي

خواندن 1123 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار