چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 12:15

کتاب رسانه ای فراگیر و ارزان در آموزش کودکان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک نویسنده کودک و نوجوان معتقد است ، کتاب رسانه ای فراگیر و ارزان در آموزش کودکان است و باید والدین آنان را با مطالعه آشنا کنند.
فرامرز حق پرست روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به اهمیت این مسئله متاسفانه آنچه میان خانواده های ایرانی وجود دارد فرهنگ غلط تماشای تلویزیون و یا فیلم های کارتونی برای سرگرمی کودکان است ، والدینی که بخش زیادی از وقت خود را صرف کار می کنند، دیگر انرژی برای سرگرم سازی کودک با کتاب ومطالعه را ندارند و ترجیح می دهند که کودک خود را با برنامه های تلویزیونی سرگرم کنند.

وی اظهارداشت: در حالی که نباید تمام وقت کودک صرف تماشای تلویزیون شود و از عادت به مطالعه و کتابخوانی غفلت کند.

حق پرست با اشاره به اینکه باید ادبیات کودکان جذاب و پویا باشد، ادامه داد: ادبیات جذاب یکی از عوامل موفق در بالا بردن روحیه کتابخوانی در کودکان است، مطالعه به رشد شخصیت آنان کمک می کند.

وی اضافه کرد: باید ادبیات کودکان قابل درک ، فهم بوده و با زبان و بیان ، تخیل و تجربه های آنان متناسب باشد ، کاربرد واژگان و معانی خاص در کتاب باعث می شود تا کودک با مفاهیم کودکان آشنا شود.

حق پرست با بیان اینکه ادبیات باید دارای ساختار و ویژگی های خاص خود باشد تا بتواند به مهم ترین هدف خود که ایجاد بستری برای رشد و ترقی کودکان است دست یابد، گفت :باید نویسندگان و ناشران از خلاقیت بهره مندی بیشتری داشته باشند و مسوولان فرهنگی نیز به حمایت از این نوع از ادبیات بپردازند و با ایجاد محدودیت بر سر راه نویسندگان مانع از بروز خلاقیت های آنها نشوند.

این نویسنده تصریح کرد:معضل دیگری که بر سر راه ادبیات کودک وجود دارد این است که معمولا ادبیات کودک از هیچ نوع حمایتی برخوردار نیست و کتاب های منتشر شده براین قشر کمتر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (16تا 26 اردیبهشت در مصلای امام خمینی ) گفت : برگزاری این نمایشگاه باعث می شود کودکان به همراه خانواده های خود حداقل سالی یکبار از نزدیک به غرفه های متعدد و متنوع کتاب آشنا شده و لحظات خوبی را تجربه کنند.

حق پرست افزود: بهتر است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات نقد و بررسی کتاب کودک با حضور کودکان و خانواده هایشان و نویسندگان برگزار شود تا علاوه بر بحث و تبادل نظر، علایق کودکان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران لحظاتی پیش با حضور و سخنرانی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در مصلی تهران گشایش یافت.

این نمایشگاه 16 تا 26 اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم در مصلی تهران دایر است.

فراهنگ **9022 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1169 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب