سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

کوتاه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - با آغاز بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در مصلی تهران برگزار شد، این رویداد بزرگ فرهنگی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، هر چند که عموم مردم از فردا قادر به بازدید ازاین مکان هستند .
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان حج و زیارت و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با رویکردهای محیط زیستی، آموزشی و ایمنی راه ها در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کنند.



**رویکرد محیط زیستی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب

دانشگاه آزاد اسلامی با شعار اصلی دانش، فرهنگ و اقتصاد در بستر آزاد اندیشی و با رویکرد 'دانشگاه آزاد حامی صنعت سبز' در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند.

امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب دوهزار عنوان کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی عرضه می شود که شامل همه رشته های دانشگاهی علوم پایه، پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی است.

دانشگاه آزاد امسال در نظر دارد برای عرضه کتاب ها از پاکت پلاستیکی استفاده نکند و به جمع دوستداران طبیعت بپیوندد، و بر این اساس و با پرهیز از هزینه های اضافی، به طور نمادین دوهزار پاکت پارچه ای با آرم دانشگاه آزاد اسلامی عرضه خواهد کرد.



** راه اندازی کمپین حفظ جان کودکان

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه ها را معرفی و راه اندازی می کند.

این کمپین با هدف انتقال پیام هایی در خصوص چگونگی محافظت از خود در هنگام تردد در حاشیه خیابان ها و جاده ها در حین رفت و آمد به مدرسه و یا در زمان بازی و پیاده روی و همچنین دوچرخه سواری، به کودکان و خانواده های آنان، آغاز به کار می کند. این پیام ها نکات مهمی را برای پیشگیری از آسیب پذیری کودکان درون خودروها در هنگام برخورد و تصادف در بر دارد و می تواند به ارتقای ایمنی آنان در را ه ها و جاده ها کمک کند.



** انتشار ۹ کتاب جدید از سوی گروه اخلاق پژوهشکده حج

رییس پژوهشکده حج و زیارت اظهار داشت: به همت گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت ۹ کتاب با موضوع و عنوان های مختلف در سال ۱۳۹۴ منتشر و در اختیار پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

براساس پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی گفت: به همت گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت ۹ کتاب با موضوع و عنوان های مختلف در سال ۱۳۹۴ منتشر و در اختیار پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همسفر، ره توشه عتبات به همت گروه اخلاق؛ حکمت فاطمیه به قلم سیدحسین اسحاقی؛ سیری در اسرار حج به قلم محمدزمان رستمی از جمله کتاب های است که برای انتشار در سال جدید در نظر گرفته شده است.

رییس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: همچنین زیارت از نگاهی دیگر به قلم آیت الله امینی و کتاب تحلیل محتوایی زیارتنامه ها با رویکرد اخلاقی تربیتی به قلم مجتبی حیدری از سوی پژوهشکده حج و زیارت در سال جاری منتشر می شود.

وی ادامه داد: شرح پیام های آیت الله جوادی به کنگره حج به قلم اردشیر لاجیمی، اصول و روش های تربیت در حج و مناسک آن به قلم حافظ نجفی و شخصیت امامت امیرالمومنین علی (ع) در اشعار اهل سنت قرن اول هجری به قلم حافظ نجفی و جمع آوری مقالات اسرار و عرفان میقات به قلم رضا بازلی از دیگر عنوان های است که پژوهشکده حج و زیارت برای تولید و انتشار آن ها در سال ۱۳۹۴ اقدام خواهد کرد.

تاکنون حدود یکهزار عنوان کتاب از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت در پژوهشکده حج وزیارت تولید و منتشر شده است که متن تمامی این کتاب های به صورت الکترونیکی درکتابخانه پایگاه اطلاع رسانی حج به نشانی (lib. hajj. ir) برای استفاده بهینه محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قابل دسترسی است.

فراهنگ ** 7537** 9338**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1273 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار