چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 ساعت 17:30

ایران و آذربایجان ریشه های مستحکم فرهنگی دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:ایران و جمهوری آذربایجان ریشه های مستحکمی فرهنگی دارند و هیچکس نمی تواند آن را قطع کند.
به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، سید رضا صالحی امیری بعد از ظهر دوشنبه پس از دیدار مشاور رییس جمهور و رییس کمیته دولتی امور دینی آذربایجان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این که هر دو کشور دارای ریشه های غنی فرهنگی هستند گفت: نگاه ما به کشور آذربایجان یک رویکرد تمدنی غنی است.

صالحی امیری تاکید کرد که ما باید بهترین روابط در سطح بین الملل را با کشور آذربایجان داشته باشیم و افزود: ممکن است گاهی غبار سیاسی بر روابط سایه افکند ولی آیینه فرهنگی آنچنان شفاف است که نمی شود مخدوشش کرد.

صالحی امیری اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در مدت حضور مشاور رییس جمهوری و رییس کمیته دولتی امور دینی آذربایجان در ایران بخشی از این ارتباطات فرهنگی را تعریف کنیم تا علاوه بر تداوم از سطح ایده آل هم فراتر رود.

مشاور رییس جمهوری آذربایجان نیز گفت: در راستای این سفر که به دعوت رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفت دیدار های پر ثمری داشتم.

وی افزود: پایه و اساس روابط دو کشور در زمان حیدر علی اف رییس جمهور فقید آذربایجان پایه گذاری شد و توافق هایی که بین دو کشور منعقد شده نقش مهمی را در گسترش و تعمیق این مناسبات ایجاد می کند.

مشاور رییس جمهور آذربایجان اظهار امیدواری کرد با کمک ایران کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان بتواند گام های موثری در زمینه انتشار آثار دینی بردارد.

فراهنگ**١٤٩٧ ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1220 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب