چهارشنبه, 16 تیر 1395 ساعت 10:21

EBOOK كتاب فقر و ثروت از دیدگاه قرآن و حدیث اثر محمد بیستونی در انواع فرمتها پركاربرد در فضای مجازی منتشر شد.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "اقتصاد" و "معارف قرآنی" و "فقر و ثروت" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : فقر و ثروت از دیدگاه قرآن و حدیث

  • پدیدآورنده : محمد بیستونی

  • منبع اصلی (ناشر) : بیان جوان

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • رده بندی کنگره : BP 159/297

  • رده بندی دیویی : 93ب67ف/104

  • شماره کتابشناسی ملی : 1031740

  • ISBN : 964564024

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • سال چاپ : 1386

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    فقر و ثروت از دیدگاه قرآن و حدیث مشخصات کتاب: تألیف: دکتر محمد بیستونی (1) (2) بیستونی، محمد، 1337 فقر و ثروت از دیدگاه قرآن و حدیث / تألیف محمد بیستونی. قم: بیان جوان، 1386. 241 ص . ISBN:978-964-5640-24-6 فهرستنویسی بر اساس اطلاعات فیپا. قرآن -- اقتصاد. فقر در قرآن. فقر -- احادیث. ثروت -- جنبه های قرآنی. 93ب67ف/104 BP 159/297 کتابخانه ملی ایران 1031740 عنوان: فقر و ثروت از دیدگاه قرآن و حدیث مؤلف: دکتر محمّد بیستونی ویراستاری و تایپ و صفحه آرایی: سهیلا شاکری، فاطمه سرزهی امور فنی و رایانه: روح اللّه کریمیان مدیر اجرایی: علی اکبر هادی چاپ و صحافی: چاپ و نشر ترسیم نوبت و تاریخ چاپ: اول ، سال 86 شمارگان: 3000 نسخه ناشر: انتشارات بیان جوان شا بک:ISBN:978-964-5640-24-6 هرگونه نسخه برداری و چاپ از این کتاب، با اخذ مجوز کتبی از مؤسسه قرآنی تفسیر جوان بلامانع است. نشانی: تهران خیابان پاسداران بین گلستان هشتم و نهم روبروی پمپ بنزین شماره 353 طبقه همکف واحد 4 تلفکس:0912108532222589626 E_mail : dr_ این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید (3) عناوین اصلی کتاب شامل: فهرست مطالب؛ اَلاِْهْداءِ؛ متن تأییدیه حضرت آیت اللّه مرتضی مقتدایی؛ متن تأییدیه فقیه اهل بیت حضرت آیه اللّه حاج سیدمرتضی خاتمی درخصوص؛ متن تأییدیه حضرت آیت اللّه خزعلی مفسّر و حافظ کل قرآن کریم؛ پیشگفتار؛ روش تحقیق این کتاب؛ تعریف فقر و ثروت؛ مال و مالیّت در نظر عرف و شرع؛ نتیجه؛ اهمیّت بررسی موضوع فقر و ثروت در جامعه؛ فقر و ثروت از دیدگاه قرآن کریم؛ ضرورت رعایت اعتدال در استفاده از نعمت های الهی؛ زینت و تجمل از نظر اسلام؛ آفرینش زیبایی علت مجاز بودن استفاده از زیبایی است؛ نکوهش اسراف در بیش از 20 آیه از قرآن کریم؛ رعایت فقرا در شدّت فشار اقتصادی جامعه؛ اسلام مسلمانان را از گفتن چیزهایی که نمی دانند نهی کرده است؛ بلای اسراف و تبذیر؛ آیا ثروت همیشه مایه آرامش است؟؛ یاد خدا مایه آرامش و فراموش کردن او مایه ترس و نگرانی است (47)؛ قرآن از «مال و ثروت» تعبیر به «خیر» می کند؛ ثروت مورد قبول از نظر قرآن کریم؛ تقسیم رزق و روزی متناسب با ظرفیت وجودی و مصلحت افراد است؛ تقسیم رزق و روزی به قدر مروّت و شخصیت انسانهاست؛ رعایت حال مردم و بهداشت فردی و اجتماعی عامل افزایش ثروت است؛ ثروت وسیله است نه هدف؛ اسراف و تبذیر ازدیدگاه شهیدمحراب حضرت آیه اللّه دستغیب (69)؛ معنی اسراف و انواع آن؛ اسراف به حسب اشخاص مختلف است؛ ابوذر فریب نمی خورد؛ اسراف به اعتبار زمان هم مختلف است؛ اسرافی که همیشه حرام است؛ خوردن چیزهای مضر هم اسراف است؛ صرف کردن مال در محرمات اسراف است؛ آیا در خیر اسراف می آید؛ باید همه جا میانه روی کرد؛ جمع بین دو دسته آیات و اخبار؛ در خیر اسراف نیست؛ اسراف در عقاید و اعمال؛ مال و ثروت نباید از خداوند و پیامبر صلی الله علیه و آله و جهاد در راه خدا محبوب تر باشد؛ همه چیز فدای هدف و برای خدا؛ انفاق عامل تعدیل ثروت در جامعه؛ شرایط انفاق در راه خدا؛ فقر و ثروت از دیدگاه روایات؛ تشویق تحصیل ثروت حلال و معاش و مذمّت ترک کار و تجارت؛ بحثی پیرامون جعلی بودن حدیث اَلْفَقْرُ فَخْری؛ فقر و ثروت در سیره ائمه معصومین علیهم السلام؛ مسأله هشتم باب نفقه ازکتاب تحریرالوسیله حضرت امام خمینی (قدِّس سرُّه)؛ فقر و ثروت از دیدگاه شهید آیه اللّه مطهری (قدِّس سرُّه)

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 908 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار