شنبه, 16 خرداد 1394 ساعت 15:05

نسخه تمام متن (full text) كتاب عین الحیات اثر محمدباقر بن محمدتقی علامه مجلسی با امكانات تحقیقاتی فراوان منتشر شد.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "اخلاق و تربیت اسلامی" و "شخصیت ها، اصحاب و علماء" و "احادیث اخلاقی" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : عین الحیات

  • پدیدآورنده : محمدباقر بن محمدتقی علامه مجلسی

  • منبع اصلی (ناشر) : قدیانی

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • تعداد صفحات : 1214

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    عین الحیات مشخصات کتاب: سرشناسه : مجلسی، محمدباقربن محمدتقی، 1037 - 1111ق. عنوان قراردادی : عین الحیاه عنوان و نام پدیدآور : عین الحیات/ ملا محمدباقر مجلسی مشخصات نشر : تهران: قدیانی، 1382. مشخصات ظاهری : 1255 ص.:جدول. شابک : 75000ریال:9644175654 یادداشت : ص. ع. لاتینی شده: Mohammad Baqer Majlesi: Ayn ul -Hayat. یادداشت : این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشران مختلف منتشر شده است. یادداشت : چاپ دوم: 1385. یادداشت : این کتاب با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است. یادداشت : کتابنامه: ص. [1247] - 1255؛ همچنین به صورت زیرنویس. موضوع : احادیث اخلاقی. موضوع : اخلاق اسلامی. موضوع : احادیث شیعه -- قرن ق 12. رده بندی کنگره : BP248/م 3ع 9 1382 رده بندی دیویی : 297/61 شماره کتابشناسی ملی : م 81-14148 عناوین اصلی کتاب شامل: خطبه؛ مقدمه: در ذکر بعضی از فضایل و احوال ابوذر رضی الله عنه؛ وصیت پیامبر به ابوذر غفاری؛ یا اباذر اعبدالله کانک تراه؛ أول عباده الله المعرفه به؛ ثم الایمان بی؛ ثم حبّ أهل بیتی؛ در اینکه اهل بیت علیهم السلام کشتی نجات و باب آمرزش اند؛ [وصایای سعادت بخش]؛ [بدترین مردم]؛ [حقوق خدا و نعم او و وظیفه ی بندگان]؛ در گذر عمر؛ در تقوا و پرهیز از گناهان؛ در نگاه داشتن زبان؛ [فضیلت نماز، طلب حلال و ...]؛ در فضیلت مسجد و تصدق و انواع آن؛ درجات مؤمنان؛ در مشکلات، مصیبتها و اندوه مؤمنان؛ در رقت قلب و تضرع و گریستن؛ در امانتداری؛ [بی ارزشی دنیا و لزوم زهد]؛ [در تحذیر از حبّ مال و مدح تواضع]؛ در مدح و مذمت غنا؛ در مدح کفاف؛ در عمل صالح و خالص و کار برای آخرت کردن؛ در تضرع، گریستن، یاد مرگ و گنجایش مؤمنان؛ در خلوص نیت و ملاحظه جلال خداوند؛ در توصیف جهنم؛ در توصیف بهشت؛ در پندگیری از مشایعت جنازه؛ [تحذیر از ضحک و کسالت]؛ بی اعتنائی به شأن دنیا گرایان؛ در محاسبه نفس؛ [حیا و عفّت]؛ [فضیلت دعا]؛ برکات مؤمن برای خاندان و همسایگانش؛ در فضیلت نماز شب؛ در هشیاری جمادات؛ در تاثیر عمل انسان بر آبادانی زمین؛ در گریه زمین بر مرگ مؤمن؛ در فضلیت اذان و اقامه؛ عبادت در جوانی و یاد خدا در میان غافلان؛ در همنشینی با نیکان و بدان در اطعام مؤمنان؛ در مذمت پرگوئی و سخن دروغ؛ [اکرام پیران و حاملان قرآن]؛ در کج خلقی و حسن خلق؛ در فضیلت نماز جماعت و بهره مندی از مسجد؛ در تقوا و ورع؛ در حلم، بردباری و فرو خوردن خشم؛ در توکل، تفویض، رضا و تسلیم؛ در صبر و یقین؛ در غنا و بی نیازی؛ در این که خداوند به دل انسانها می نگرد؛ در راستگویی، دروغگویی و شنیدن باطل؛ [در مذمّت غیبت]؛ در مذمت سخن چینی؛ در مذمت دو رویی؛ در رازداری؛ در دشمنی و عداوت؛ [در مذمّت تکبّر]؛ در پشم پوشی و بدعتهای صوفیه؛ خاتمه

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 1058 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار