اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :
توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
ثمره تربیت اخلاقی از دیدگاه امام علی (ع ) مشخصات کتاب: شماره بازیابی : 51-33917 شماره کتابشناسی ملی : 1179943 پدیدآور : زالی، زهرا عنوان و نام پدیدآور : ثمره تربیت اخلاقی از دیدگاه امام علی ( ع )[پایان نامه /نگارش زهرا زالی ؛ استاد راهنما علی قائمی امیری ؛ استاد مشاور محمدحسن آموزگار جزئیات پایان نامه و نوع درجه آن : ( کارشناسی ارشد ) : تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش مشخصات نشر : تهران، 1385 مشخصات ظاهری : ر، [ 264 ] ورق یادداشت : چکیده : فارسی - انگلیسی یادداشت : کتابنامه : ص. 260 - 263 شناسه افزوده : قائمی امیری، علی، استاد راهنما شناسه افزوده : آموزگار، محمدحسن، 1314 - ، استاد مشاور توصیفگر : علی بن ابی طالب ( ع ) امام اول، 23 قبل از هجرت - 40 ق. توصیفگر : نهج البلاغه ( کتاب ) توصیفگر : نظریه های آموزش و پرورش 1] اخلاق اسلامی آموزش اخلاق تحلیل محتوا شناسه افزوده : دانشگاه آزاد اسلامی ( تهران مرکزی ). دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی. گروه علوم تربیتی چکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه های امام علی ( ع ) در مورد ثمره تربیت و شناخت در معرفی دیدگاه ایشان در مورد تربیت اخلاقی و جمع آوری نظرات، توصیه ها و سیره عملی آن حضرت درباره تربیت اخلاقی بوده و به روش توصیفی - تحلیلی ( کتابخانه ای ) انجام شده و نتیجه گیری نموده استکه نهج البلاغه آیینه تمام نما و بازتابی از معارف قرآن و سنت رسول اکرم ( ص ) است و روش تربیتی و ارائه شده در نهج البلاغه مبتنی بر جهانی بینی توحیدی اسلام و روش تربیتی اخلاقی در آن جامعیتی خاص در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی داشته و نظرات آن حضرت دارای هم جنبه نظری و هم جنبه عملی می باشد. عناوین اصلی کتاب شامل: مقدمه؛ صداقت و راستی؛ پایبندی به عهد و پیمان؛ توجه به ارزش های انسانی و فرامذهبی؛ نفی حیله و نیرنگ؛ نپذیرفتن باطل؛ پرهیز از تطمیع؛ نفی خشونت و خونریزی؛ مقابله با تمایلات اطرافیان و متنفذان؛ پاورقی