نشست رونمایی از کتاب «یمن در شعر پارسی» همراه با «بررسی مناسبات ادبی ایران و یمن» روز یکشنیه 19 دی در سالن اندیشگاه فرهنگی کتابخانۀ ملی برگزار می شود.

کتاب «دانشنامه جهانی شدن» با همکاری فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌رسانی و ارتباطات در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد می‌شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی سالیانه کتاب دهلی روز شنبه با شرکت 20 کشور از جمله ایران به مدت هشت روز در پراگتی میدان دهلی نو هفته گشایش یافت .
آغاز'رویداد فرهنگی مشهد 2017' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفر 23 وزیر و مدیران ارشد برای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی و پیگیری اهداف راهبردی دولت در استانهای مختلف از جمله رخدادهای هفته گذشته در حوزه قوه مجریه بود.
نویسنده کتاب مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی معتقد است؛ اختلاف نظرها و آراء که به پویایی افکار و اندیشه‌ها منجر می شود، همواره مورد حمایت و تاکید اسلام است.
پنجمین هم اندیشی سالیانه طراحان و تولیدکنندگان لباس 21 دی ماه جاری در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.
رونمایی از دو فونت قرآن کریم در دهمین نشست ناشران قرآنی با حضور ناشران و خوشنویسان فعال در این حوزه برگزار می شود.
نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول در استان خوزستان از روز شنبه آغاز شد.
استاد دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه معتقد است؛ گروه ها و اقلیت های مختلف باید برنامه های ویژه ای را در شبکه های استانی و سراسری تلویزیون تولیدی حود داشته باشند.
شنبه, 18 دی 1395 ساعت 09:40

درست‌ ننوشتن از کجا می‌آید؟

گفت‌وگو با اصغر نوری

 

انتشار دوازدهمین جلد از مجموعه «فمینیسم در ترازوی نقد»

جلسه بررسی و ارزیابی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول در بانک مرکزی، هفدهمین نشست الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، بررسی ادامه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی،افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو با شرکت ناشرانی از ایران و سفر نخست وزیر ترکیه به بغداد از مهم ترین رویدادهای امروز (شنبه) ایران و جهان است که از سوی خبرنگاران و عکاسان ایرنا پوشش خبری داده می شود.
شنبه, 18 دی 1395 ساعت 08:28

کتاب ابن هیثم و دانش نورشناسی

سال 2015 که به مناسبت هزارمین سال نگارش کتاب المناظر توسط ابن هیثم، به عنوان «سال نور» از طرف سازمان جهانی یونسکو اعلام شد و فرصتی برای روشن کردن نقش مسلمانان به ویژه ابن هیثم در پیشرفت علم نور بود.

در خصوص پیامدهای تخریب دولت، به دنبال گزاره‌ای از سخنان بزرگان بودم که به این جمله رهبر معظم انقلاب برخوردم: «بر سر یکدیگر کمتر فریاد بکشید. نمی­ گویم انتقاد نکنیم؛ نه، بالاخره جامعه، جامعه‌ آزادی است، افکار آزادند، حق انتقاد وجود دارد، انتقاد هم مایه‌ پیشرفت است اما دشمن اصلی را با دشمنان درجه‌ دو و با دوستانی که با آن­ها اختلاف نظر داریم و دشمن هم حتی نیستند، اشتباه نگیریم؛ دشمن اصلی جای دیگر است.»(12/8/94) این بیان روشن انگیزه نگارش نوشتار امروز شد.
به دنبال رکورد شکنی یک باشگاه چینی در به خدمت گرفتن یک بازیکن خارجی، سازمان تربیت بدنی چین اعلام کرد که از این پس با خریدهای نامتعارف و سنگین بازیکنان خارجی توسط باشگاهها برخورد می کند.
مشهد – ایرنا – برگزیدگان پنجمین دوسالانه سراسری تذهیب های قرآنی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی جمعه شب همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (ع) طی آیینی در جوار حرم امام رضا (ع) معرفی و تجلیل شدند.
جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) جمعه شب با حضور مراجع تقلید، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، علما، طلبه ها، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی کشورمان گفت: روحیه از خودگذشتگی، جوانمردی و ایثاری که تختی در دوران زندگیش برای مردم نشان داد، وی را جاودانه کرد.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان از وحدت و انسجام میان مسلمانان هراس دارند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از انجمن اسلامی این کشور به عنوان نهادی نام برد که می بایست با استفاده از آموزه های دینی؛ اسلام ناب را به عنوان دین مهر، محبت و رحمت معرفی کند و از شیوع افکار افراطی و تکفیری جلوگیری نماید.
هشتم ربیع الثانی سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) بشارت دهنده منجی موعود(عج) است، امام همامی که با تبیین اندیشه های شیعی و رد شبهه های دینی در حفظ و گسترش دین اسلام همت گماشت و با تبیین عملکرد مسلمانان در زمان امامت حضرت مهدی(عج)، آنان را برای دوره غیبت آخرین امام معصوم آماده ساخت.
اینجا کلیسای سر کیس مقدس و امروز هم روز آیین عشای ربانی یا همان غسل تعمید است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 19 دی گفت: این روز یادآور قیام مردم قم به رهبری روحانیت و سر آغازی برای مبارزه مردم بر علیه رژیم منفور ستم شاهی است که طومار این رژیم فاسد را در هم پیچید.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به استقبال جهانیان از دین مبین اسلام و مذهب تشیع گفت: در مقابل این اشتیاق ها، توطئه هایی بر ضد مذهب شیعه و شیعه گری وجود دارد که سرآمد آنها انگلیس است.
صفحه12 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار