خبرنگاران کتاب

خبرنگاران کتاب

به مناسبت درگذشت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی -رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام- دکتر محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ظرف ماه گذشته امسال 261 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در دیدار با رئیس کرسی زبان فارسی دانشگاه «الته» مجارستان گفت: یادگیری و آموزش زبان فارسی یکی از راه های شناخت فرهنگ و هنر ایرانی است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بزرگمرد انقلاب اسلامی ایران، یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، یادداشتی منتشر کرد.
«صباح زنگنه» سفیر پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی در گفت وگو با ایرنا، نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را در حمایت از مقاومت فلسطین پررنگ دانست و گفت: ایشان در تمامی دوران نسبت به موضوع فلسطین حساسیت ویژه ای داشت و همواره در اندیشه احیای حقوق این ملت بود و رهبران و مسوولان نهادهای گوناگون فلسطینی را برای دستیابی به حقوق حقه مردم فلسطین رهنمود می کرد.
رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک گفت: حرکت کاروان اهدای بیش از 110 هزار جلد به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم آغاز شد.
از مجموع 94 کتاب در گروه فلسفه، دو کتاب در بخش فلسفه اسلامی، 9کتاب در بخش فلسفه غرب و یک کتاب در بخش منطق به مرحله نهایی سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه پیدا کردند.
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رویدادی ناگوار برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. او از آغازین روزهای نهضت امام خمینی یار و همراه ایشان بود و در تمام فراز و نشیب های انقلاب و دفاع مقدس مردم مبارز ایران را همراهی کرد. در همین پیوند مطبوعات کشور یادداشت ها و سرمقاله هایی درباره شخصیت اعتدالی و ارزشمند ایشان به چاپ رساندند.
مجموعه‌های «اولین کتاب من، دو ساله‌ها» و «کتاب سه سالگی من» نوشته امیرهوشنگ اقبال ‌پور برای کودکان دو و سه‌ ساله منتشر شد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:21

پنج ویژگی که هاشمی را متفاوت کرد

تارنمای عصر ایران در یادداشتی آورده است:آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، از معدود شخصیت های تاریخ معاصر ایران است که تاریخ او را به خاطر خواهد سپرد و درباره اش گفت و گوها خواهد داشت. پرداختن به تمام ویژگی های او مجالی وسیع می طلبد اما اگر بخواهیم مهم ترین اختصاصات او را شماره کنیم، پنج شاخصه را پر رنگ تر می یابیم.
صفحه25 از1888

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار