اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

نخستین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از صبح امروز (چهارشنبه) در مصلی تهران برپا آغاز شده با برگزاری سه برنامه توسط سرای اهل قلم و سه نشست در تالار گفت و گو پیگیری می شود.
وزیر فرهنگ کشورعراق گفت: بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به منزله پل فرهنگی بین ایران وکشورهای جهان است.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 12:30

مزایای کتابخوانی - محمود آموزگار*

برای آنکه انسان ها افکار و ایده های خود و جامعه را به گوش مردم برسانند، وسیله ای به نام کتاب ایجاد شد ، خوانندگان توانستند از طریق مطالعه کتاب در جریان نظرات دیگران قرار گیرند، مسایل را تجربه و بررسی کنند تا به درک درست تری از جهان درباره موضوعات زندگی برسند.
همزمان با مرور صفحات تاریخ برگزاری رخدادهای فرهنگی عرصه کتاب در قالب شکل نمایشگاهی به صورت جامع و پیوسته تا پیش از انقلاب به هیچ نمونه ای برخورد نمی کنیم و آنچه این روزها در قامت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با آن روبرو هستیم در حقیقت بذری است که برای نخستین بار در سال های نخست تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران کاشته و از سال 1366 نخستین گام این رویداد برداشته شده است.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با پشت سر گذاشتن دهه نخست فعالیت و شکل گیری شاکله اصلی خود؛ در دهه دوم در کنار اثبات موقعیت و معرفی هر چه بیشتر خود در مجامع جهانی؛ تلاش می کند تا با تاکید بر نهضت سوادآموزی، گام های طلایی خود را برای ارتقای دانش عمومی مردم جامعه با استناد و اتکاء بر امر کتاب و کتابخوانی با قدرت بر می دارد.
سال های برگزاری دهه سوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درست برخلاف دهه دوم این رویداد فرهنگی به سبب چربش مدیریت غیرکیفی از فعالیت های اصلی خود دور ماند.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 10:45

ضرورت بسترسازی فرهنگی در حوزه نشر

روزنامه آفرینش در سرمقاله خود نوشت: سال هاست که جوانان و اقشار مختلف مردم، اعم از دانشجویان و خانواده های مختلف به هنگام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به جوش و خروشی وصف ناشدنی به استقبال این رویداد بزرگ فرهنگی می آیند.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 10:45

چگونه نمایشگاه کتاب برپا می شود؟

بسیاری شاید بپرسند نمایشگاهی با وسعت و فراگیری نمایشگاه بین المللی کتاب چگونه برپا می شود و چه مقدمات و هماهنگی هایی برای برگزاری آن صورت می گیرد. در گفت و گو با «نیکنام حسین پور» مدیر کمیته تسهیلات رفاهی نمایشگاه کتاب به تفصیل درباره این موضوع از او پرسیدیم.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران لحظاتی بازدیدکنندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را به سوی خود فرا خواند.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نشر شاهد با 25 عنوان کتاب تازه با موضوع ایثار و شهادت در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور می یابد.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

تب زرد روان شناسی بازاری

روزنامه آرمان در صفحه گزارش اجتماعی نوشت:بازار داغ کتاب های معروف به روان شناسی بازاری فقط محدود به کتاب فروشی ها نیست؛ این کتاب ها به غرفه های نمایشگاه کتاب هم رسیده اند. در ایام نمایشگاه این کتاب ها رقم های فروش بالایی را به خود اختصاص می دهند. با توجه به فروش بالایی که این کتاب ها دارند بسیاری از ناشران حداقل چند جلدی از این کتاب ها را در فهرست منتشره خود دارند. با توجه به استقبال فراوانی که از این نوع کتاب ها می شود به نظر می رسد که به این زودی ها تب آنها فروکش نخواهد کرد.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

بخش بین الملل نمایشگاه کتاب میزبان 4 نشست

نخستین روز بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که دقایقی دیگر در مصلی تهران برپا می شود میزبان 4 نشست خواهد بود.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:11

۱۸ اردیبهشت روز عمان در نمایشگاه کتاب

جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه از سوی برگزارکنندگان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب روز عمان نامگذاری شد که  اجرای برنامه‌های متعددی را در این روز به دنبال دارد.

چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:00

جوان در یک نگاه- چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت

روزنامه جوان در شماره روز چهارشنبه عنوان های «آمریکا به دنبال ملت سازی جدید در خاورمیانه» و «مشکلات کتاب و کتابخوانی هم به گردن رسانه ها افتاد!» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:00

چهاردهمین مجمع عمومی انجمن کتابداری برگزار شد

مجمع عمومی انجمن کتابداری، روز چهارشنبه (15 اردیبهشت)  با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی، در تالار حکمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و برگزار شد.  

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار