اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

زبان شناس و متخصص تاریخ ادبیات ارمنی گفت: گرچه ارمنی‌ها پیش از نگارش شاهنامه با اسطوره‌هایی چون «رستم» آشنا بودند، اما شاهنامه فردوسی توانست عناصر ادبی و فرهنگی ایران را به سایر کشورها از جمله ارمنستان انتقال دهد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برخی اظهارنظرهای نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات مایه دلسردی مردم شده و اصل نظام را زیر سوال می برد.

به مناسب ۱۹ اردیبهشت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» مراسم بزرگداشتی در سالن همایش‌های آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار گردید. در این مراسم آقای علی پویان‌مهر-مسئول آرشیو اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی- به عنوان آرشیویست برگزیده و برتر کشور در سال 95 شناخته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات پیش آمده در بارندگی اخیر در نمایشگاه کتاب گفت: من به جای شهردار از مردم عذرخواهی می کنم.
رییس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بخش عربی سالن ناشران خارجی نمایشگاه کتاب بازدید کرد.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:02

نمایشگاه کتاب عرصه تبادل اندیشه ها

نمایشگاه کتاب فرصتی برای گردهمایی اهالی نشر علم و فرهنگ و هنر است تا درباره تولید یک ساله کتاب خود به تبادل اندیشه ها و تجارب پرداخته و در سایه این ارتباطات، زمینه افزایش سطح کمی و کیفی تولید کتاب را فراهم آورند.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:02

سرانه مطالعه دانش آموزان بسیار اندک است

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب در افزایش سرانه مطالعه مردم تاثیر بسزایی دارد، سرانه مطالعه دانش آموزان را بسیار پایین ذکر کرد.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:02

نمایشگاه کتاب و ثبت خاطرات

حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب، لحظات به یاد ماندنی را برای هر بازدید کننده و البته مسئولان اجرایی و برگزار کنندگان پدید می آورد.
معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه در دو مناظره برگزار شده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شاهد تخریب و بد اخلاقی بودیم، گفت: تابع نظامی هستیم که می گوید حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است.
«جزیره بی‌تربیت‌ها 5» شهرام شفیعی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج روز اول سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.
«ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در گفت و گو با روزنامه «الاخبار» تاکید کرد که حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیسی به لبنان با هدف جلوگیری از نفوذ ایران دیوانگی و تهور است.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون به دنبال ایجاد یک شبکه سراسری برای توزیع محصولات فرهنگی‌ و هنری به ویژه کتاب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات پیش آمده در بارندگی اخیر در نمایشگاه کتاب گفت: من به جای شهردار از مردم عذرخواهی می کنم.
معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفان جایگاه نمایشگاه بین المللی تهران را رفیع خواند و گفت: دستیابی نمایشگاه کتاب تهران به دومین رده استانداردهای بین‌المللی با استفاده از تفکر بسیجی رخ داده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بودجه طرح خدمات حمایتی از دانش آموزان استثنایی از سال 94 تا نیمه سال 95، 7 میلیارد تومان بود که این بودجه امسال به 10 میلیارد تومان می رسد.
صفحه4 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار