اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

مسوول غرفه فرانسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب آثار ناشران معتبر فرانسوی به نمایش درآمده است.
کتاب خاطرات آیت الله محمد محمدی ری شهری توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی وارد بازار نشر شد.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 11:30

تجلیل نمایشگاه کتاب تهران از چهار ناشر فقید

تهران - بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در سرای اهل قلم و با برگزاری مراسمی از چهار ناشر فقید و پیشکسوت این عرصه تقدیر کرد .
نویسنده کتاب بامزه در فارسی گفت: کتاب قصه ها یکی از آثار شاخص در جهان عرب و حوزه داستان کوتاه است که ترجمه آن در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده است.
روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «تاملی بر نزاع نمایشگاهی – فروشگاهی نمایشگاه کتاب تهران» به موضوع تغییر الگوی برپایی نمایشگاه کتاب، پرداخته است.
مدیر انتشارات مجد گفت: در حال حاضر لایحه «حقوق مالکیت فکری و ادبی» با 140 ماده به مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده اما کماکان در انتظار تایید و اجراست.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

ترویج آگاهی، تنها راه شناخت کتاب های مفید

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه ی علمیه قم ، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب ، آگاهی دادن جوانان نسبت به منابع مطالعه را مهم ترین عامل بازدارنده از شیفتگی نسبت به کتاب های غیر مفید عنوان کرد.
پنجمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعالیت خود را در مصلی تهران آغاز کرد؛ رویدادی که به نظر می رسد بخش دانشگاهی در این دوره فعال تر از سال های پیش در نمایشگاه ظاهر شده است.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30

تازه های نشر

کتاب های جدید در بخش زبان و ادبیات، داستان های ایرانی، داستان کوتاه و ادبیات جهان از گروه انتشاراتی ققنوس در بازار نشر توزیع شد.
چهارمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که موضوعاتی چون صدور حکم تخلف 29 ناشر، تبلیغ کتابخوانی توسط معاون حقوقی رییس جمهوری، شور و هیجان رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس از شدت علاقه ایرانی ها به کتاب مهمترین حاشیه های جشن کتاب ایران را به خود اختصاص داد.

همزمان با برپایی کارگاه مرمت نسخ خطی و اسناد تاریخی از سوی واحد مرمت کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب، نشست تخصصی مرمت و آسیب شناسی برگزار می شود.

رییس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: 29 غرفه متخلف فردا یکشنبه برای مدت یک روز تعطیل می شوند.
بخش بین الملل بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از مهمترین بخش های این نمایشگاه است، چرا که جدیدترین آثار منتشر شده ناشران دیگر کشورها را به دست پژوهشگران و علاقه مندان ایرانی می رسانند.
مجموعه 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام، فردا یکشنبه 20 اردیبهشت ماه همزمان با پنجمین روز نمایشگاه کتاب در سرای اهل قلم رونمایی می شود.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مهمترین راهکار افزایش سرانه مطالعه در کشور را انجام اقدامات فرهنگی پیش از دبستان دانست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار