اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در حالی در مصلی تهران برگزار می شود که همدلی و هم زبانی به عنوان شعار سال 94 فضای این رویداد بزرگ را تحت تاثیر قرار داده و اهالی نشر و چاپ بیش از هر زمان دیگر نسبت به تحقق این شعار سخن می گویند.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:45

چرا فقط تهران؟ چرا فقط 10 روز؟

نمایشگاه کتاب بین المللی تهران اگر مردمی ترین رویداد فرهنگی کشور نباشد بدون شک جزو رتبه های اول تا سوم رخدادهای فرهنگی ایران به شمار می آید و استقبال میلیونی مردم و فروش های میلیاردی آن خود به تنهایی مهر تاییدی بر این ادعا به شمار می آید.
در راستای تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، 11 عنوان کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه شد.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:16

قیمت کتاب های درسی 12 تا 14 درصد گران شد

قیمت کتاب های درسی دانش آموزان در سال تحصیلی 94 - 95 براساس اعلام اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی 12 تا 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نوع طراحی کتاب های درسی به گونه ای است که دانش آموزان را ملزم و مشتاق به کتابخوانی می کند.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

مساله قرارداد نشر و شیوه پرداخت

تالار گفت وگوی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب، میزبان «مجید رهبانی» سردبیر نشریه جهان کتاب، «سید عباس حسینی نیک» مدیر انتشارات مجد و «علیرضا رمضانی» موسس نشر مرکز بود تا درباره ویژگی های قرارداد نشر و نحوه ی بازپرداخت به نویسنده گفت و گو کنند.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:01

سیستم ملی توزیع کتاب در کشور ایجاد شود

مدیرعامل موسسه عروج وابسته به موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستم ملی توزیع کتاب را در کشور ایجاد کند.
مدیر کمیته رفاهی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام اینکه در چهارمین روز نمایشگاه 108 هزار تراکنش توسط دستگاه های کارت خوان ثبت شده،گفت: بیشترین تراکنش در بخش عمومی و بیشترین فروش در بخش دانشگاهی نمایشگاه بوده است.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 14:45

برپایی غرفه وصایای شهدا در نمایشگاه کتاب

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نشر شاهد ، امسال در رویکردی جدید به برپایی کیوسک (غرفه) های اطلاعات وصایا و تفال به وصیت نامه شهدا در فضای عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اقدام کرده است.
رای 17 متخلف تعزیراتی با حضور رییس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در غرفه های جانبی نمایشگاه کتاب تهران صادر و اجرایی شد.
سازمان حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور و به عرضه نشریات خود می پردازد.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 14:00

انتشار عقد اللآلی از سوی کتابخانه مجلس

عقد اللآلی اثر ملا محمداسماعیل فدائی کزازی (م1262ق) از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ بهره مندی از نسخ خطی چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
سالن و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی متفاوت از دوره های پیش و در سالنی مجزا با بهره مندی از نمادهای ایرانی- اسلامی مکان طراحی شده است.
نشست «نگاهی به کارنامه 21 ساله فعالیت مرکز پژوهشی میراث مکتوب» عصر شنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور پنج نفر از استادان و کارشناسان این حوزه در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار