اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

کتاب آموزش نجوم در ایران از دیروز تا امروز از سوی نشر آثار فکر روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفت.
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 11:17

«برج 110» نقد و بررسی می شود

کتاب «برج 110» نوشته فیروز زنوزی جلالی با حضور اعضای انجمن قلم ایران نقد و بررسی می شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتاب سواد رسانه ای مطالبی مطرح شده تا دانش آموز علاوه بر زندگی در دنیای حقیقی، وقت بیشتری را در دنیای مجازی بگذراند، لذا دانش آموز باید به سواد رسانه ای مجهز باشد.
بمباران الباب توسط جنگنده های روسی به دنبال خودداری ائتلاف بین المللی در حمایت از عملیات الباب ترکیه، پذیرش طرح اصلاح قانون اساسی برای گذار به نظام ریاستی در کمیسیون قانون اساسی مجلس و تغییر معادلات سیاسی و نظامی در سوریه در سایه همکاریهای آنکارا ـ مسکو، مهمترین سرخط روزنامه های روزشنبه 11 دی ترکیه است.
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 10:32

کتاب ادبیات پهلوی

نویسندۀ کتاب کارلو ج. چرتی استاد ایران شناسی دانشگاه ساپینتزا در رم، پیشتر پژوهشگر انجمن ایران‌شناسی آکادمی علوم اتریش در وین، مدرس «زبان‌های ایرانی میانه» در انستیتو مطالعات زبان‌شناسی دانشگاه وین (1999-1997)،

شنبه, 11 دی 1395 ساعت 10:21

لبخندی بر چهره عبوس بغداد

عراقی ها چند سالی است که از هر بهانه ای برای ترسیم لبخندی بر چهره عبوس و غم گرفته بغداد خسته از جنگ و تروریسم، بهره می برند، اما آنچه این روزها در پارک ملی 'الزوراء' در مرکز پایتخت عراق اتفاق می افتد، بیش از اینکه لبخندی ظریف باشد، به یک دل سیر خنده می ماند.
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 10:20

لبخندی بر چهره عبوس بغداد

عراقی ها چند سالی است که از هر بهانه ای برای ترسیم لبخندی بر چهره عبوس و غم گرفته بغداد خسته از جنگ و تروریسم، بهره می برند، اما آنچه این روزها در پارک ملی 'الزوراء' در مرکز پایتخت عراق اتفاق می افتد، بیش از اینکه لبخندی ظریف باشد، به یک دل سیر خنده می ماند.
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 11 دی در تیتر نخست، نوشت: آتش‌بس فراگیر میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در سراسر خاک این کشور برقرار شد. این آتش‌بس در سراسر خاک سوریه غیر از مناطق تحت تسلط داعش و جبهه النصره برقرار شده است. فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از پیروزی‌ها و موفقیت‌های ارتش و نیروهای مسلح در مناطق مختلف، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح آتش‌بس فراگیر درهمه مناطق کشور را از دیروز جمعه 30 دسامبر اجرا کرد.
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با پیروز دانستن جنبش بیداری اسلامی در مرحله اسقاط دولت های دیکتاتور و وابسته، گفت: گمان می رود انصارالله یمن بتواند در شکل‌دهی به حکومت مردمی هم موفق شود که در این صورت الگویی برای سایر کشورهای عربی خواهد شد.
«عبدالحسین فرزاد» استاد زبان و ادبیات فارسی نیمایوشیج را شاعری نوپرداز و آزاداندیش دانست و بیان داشت؛ نیما با واقع گرایی و بهره بردن از سبکی نوین توانست پلی میان شعر کهن و سروده های نوین فارسی ایجاد کند.
استاندار خوزستان با تشریح ویژگی های منحصر به فرد گردشگری شهرستان های آبادان و خرمشهر، گفت: وجود رودخانه های بهمنشیر و اروند، نخلستان های فراوان و آثار فرهنگی با ارزش دفاع مقدس، این دو شهرستان را به قطب گردشگری استان و کشور تبدیل می کند.
دبیرسی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر گفت: رویداد محوری از مشکلات اساسی تئاتر در کشور بشمار می رود و جشنواره ها اگر به معنای تبادل نباشد به رویدادهای موسمی تبدیل خواهد شد.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: ساخت 10 سالن نمایشی در خوزستان به صورت مشترک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان در دستور کار قرار گرفت.
آثار برگزیده و شایسته تقدیر دومین سالانه هنر کتاب طراحی ایران (نشان شیرازه) در خانه هنرمندان معرفی شدند.
روابط فرهنگی ایران و ترکیه به رغم همه ناملایمات در سال 2016 میلادی سال به نسبت پرتحرکی را پشت سر گذاشت.
صفحه27 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار