اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

چهارشنبه, 18 اسفند 1395 ساعت 09:36

دیوان محمدخان دشتی

کتاب «دیوان محمدخان دشتی (نگاهی به زندگی و اشعار محمدخان دشتی» با مقدمه و تصحیح حسین جلال‌پور منتشر شد.

حجة‌الاسلام و المسلمین سید علی عماد در روز دوشنبه، 16 اسفند 1395 از بخش‌های مختلف فنی کتابخانه بازدید کرد.

سه شنبه, 17 اسفند 1395 ساعت 14:36

گزارش بازدید از کتابخانه ایرانشناسی

روز یکشنبه 15/12/1395 بعد از نماز ظهر و عصر ریاست کتابخانه جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد به همراه معاونت محترم اداری مالی جناب آقای فرداد نهاوندی و معاونت محترم فنی آقای حمید ملکیان از کتابخانه ایرانشناسی(شماره 2) مجلس بازدید به عمل آوردند.

روز شنبه،‌ چهاردهم اسفند ماه 1395،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی عماد ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نخستین بازدید رسمی خود از واحد‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ی مجلس از مرکز اسناد کتابخانه بازدید نمود.

مراسم در روز یک‌شنبه، 15 اسفند 1395، رأس ساعت 2 بعد از ظهر در کتابخانه‌‌ی زیبا و قدیمی ایران‌شناسی(کتابخانه‌ی مجلس سنا سابق) مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس کتابخانه‌ی مجلس، حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر طه هاشمی،‌ برخی از مقامات دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگران حوزه‌ی ایران‌شناسی و میراث فرهنگی آغاز شد.

کتاب «خدمات کاتبان هندو به زبان و ادب فارسی» اثر حمیدرضا قلیچ خانی توسط نشر ورّاقان منتشر شد.

کتابی است در زمینه‌ی تاریخ حقوق در ایران و جهان. در این کتاب پیدایش و گسترش حقوق از جوامع ابتدائی و در تمدن‌های مختلف قدیمی جهان و همچنین ایران تا عهد ساسانیان مورد بررسی قرار گرفته است.

نهمین دوره‌ی «عصر کتاب» به مناسبت بیستمین سال انتشار «فصلنامه‌ی اَباختر» به مدیریت و سردبیری آقای محمدعلی مهدوی امیری به همراه رونمایی از کتاب «اَباختر» جشن گرفته می‌شود.

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب و کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران متفقاً مراسم رونمایی از کتاب «المشیخه» را در 14 اسفند برگزار می‌کنند.

چهارشنبه, 11 اسفند 1395 ساعت 12:00

حقوق جوانان در جمهوری اسلامی ایران

کتابی است به نگارش علی غلامی، امیرحسین اصل زعیم، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، 372 ص، شمارگان 205000 نسخه، نوبت اول چاپ 1395 روانه بازار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، علی اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم آوری منابع با اعلام این خبر گفت: بیست و ششمین نمایشگاه کتاب استان قم با بیش از 300 ناشر عمومی، حوزوی، دانشگاهی و دفاع مقدس در مجتمع ناشران قم در 220 غرفه تشکیل گردید.

در محضر سرکار خانم شاد‌فر، پژوهشگر حوزه‌ی تمدن و فرهنگ اسلام و ایران و مترجم با تجربه و پرکار کتاب‌های مشهور آلمانی در زمینه‌ی ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در کتابخانه‌ ایران‌شناسی مجلس شورای اسلامی هستیم. با ایشان گفتگویی کوتاه در مورد فعالیت‌های وی در این حوزه داشتیم که توجه خواننده محترم را به آن جلب می‌کنیم.

سه شنبه, 10 اسفند 1395 ساعت 14:12

معرفی کتاب «Central Asia and Iran »

Central Asia and Iran: Greeks, Parthians, Kushans and Sasanians, Electrum, vol. 22 (2015), edited by Edward Dabrowa, Jagiellonian University Press, Cracow 2015

در روز یک‌شنبه، 8 اسفند 1395،  کتابخانه‌ی مجلس میزبان فرزند و نزدیکان آیت‌الله شیخ محمد خالصی-فرزند آیت‌الله شیخ محمدمهدی خالصی از کاظمین عراق بود.

سه شنبه, 10 اسفند 1395 ساعت 09:52

مراسم جایزه‌ی سرو ایرانی در 15 اسفند

دومین دوره جایزه سرو ایرانی (جایزه فرهنگی) یکشنبه ۱۵ اسفند ساعت ۱۶ در دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات، تالار فردوسی برگزار می‌گردد.

صفحه8 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار