اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یکی از برنامه های رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایجاد شورای عالی کتاب و کتابخوانی است، گفت: این کمیسیون از تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی حمایت می کند.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 20:00

90 هزار کیلومتر از جاده های ایران را گشتم

نویسنده فرانسوی کتاب قلعه ها و دژها هدف از نگارش کتابش را معرفی مناظر ایران به توریست ها و گردشگران عنوان کرد و گفت: برای تهیه و نگارش این کتاب 90 هزار کیلو متر از جاده های ایران را طی کرده و گشتم.
کلیمیان ایرانی از سال 78 حضور فعالی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارند و به روشنگری در خصوص یهودیت می پردازند.
عناوین مقالات پذیرفته شده در همایش کتابخانه و سواد اطلاعات سلامت که در  روزهای ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد، اعلام گردید.
جایزۀ ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) در قالب همایش مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور به تعدادی از دستاوردهای برگزیده در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در مراکز علمی کشور اعطا می‌گردد.
همزمان با ششمین روز برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور جمعی از مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان استان گیلان، مفاخر این خطه تقدیر می شوند.
سرای اهل قلم و تالار گفت و گوی این سرا فردا (دوشنبه) در ششمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران میزبان 9 نشست خواهد بود.
تهران- ایرنا- راهکارهای افزایش تعامل انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در نشستی مشترک با مدیر بخش آسیا، آفریقا و ایران نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت بررسی شد.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 18:45

فراگیری هرزبان، باعث غنای فکری می شود

معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت می گوید : وقتی زبان دیگری را فرا می گیریم در حقیقت در مسیر سیر و سلوک در ادبیات دیگران وارد شده ایم و این ورود علاوه بر اینکه باعث غنای فکری ما می شود، تقویت، رشد و غنای آن زبان را نیز به همراه خواهد داشت .

کورش نوروزمرادی از کارشناسان کتابخانه مجلس و معاون سردبیر فصلنامه مطبوعات بهارستان اعتقاد دارد جداسازی نمایشگاه کتاب از نمایشگاه مطبوعات اشتباه است و این امر پسندیده نیست.

یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 18:30

آلمان با 400 عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

مدیر بخش آسیا، آفریقا و ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت با بیان اینکه آلمان از سال 2002 در نمایشگاه کتاب تهران شرکت داشته، اظهار کرد: امسال نیز با 400 عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی حضور داریم .
نویسنده کتاب کودک ونوجوان گفت: ایجاد کتابخانه و سرگرمی های دیجیتالی برای جلوگیری از تاثیر فرهنگ بیگانه روی کودکان و نوجوان ضرورت امروز جامعه است.
یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

توجه به کتابخوانی برای توسعه کشور لازم است

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه توجه به کتابخوانی برای توسعه کشور لازم است گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی بسیار مناسب برای آشنایی مردم با تازه های نشر و کتاب و همچنین تامین نیازهای فرهنگی است.
نشست تعاملات فرهنگی ایران و فرانسه با حضور میهمانان فرانسوی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
بیش از هزار عنوان کتاب واحدهای انتشاراتی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار