اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

کتاب «تحلیل مبانی نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر اصول قانون اساسی» توسط انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان منتشر شد.
'برتران موریسه' رییس نمایشگاه کتاب پاریس با اشاره به قابلیت کتاب در انتقال فرهنگ یک کشور، آن را کارآمدتر از اسلحه دانست.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 12:00

تازه های نشر سروش

انتشارات سروش کتاب های جدید در بخش علوم اجتماعی و علوم فنون را به بازار نشر عرضه کرد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر چه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود شاهد حضور بیشتر بازدیدکنندگان است مراجعه کنندگانی که سعی می کنند دست خالی از مصلی تهران خارج نشوند.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:30

تلویزیون دشمن کتاب نیست

خبرآنلاین نوشت: بازهم نمایشگاه بین المللی کتاب آغاز شد و هم زمان با آن سیل انقادها به تلویزیون نیز قوت گرفت که چرا به کتاب اهمیتی را که باید بدهد نمی دهد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه امسال ، گفت: قطعا ایشان از نمایشگاه کتاب بازدید خواهند کرد.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:24

کارگاه «شناخت انواع خط در نسخه‌های خطی»

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه یک روزه «شناخت انواع خط در نسخه‌های خطی» را با تدریس استاد سیدعبدالله انوار برگزار می‌کند.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گزارشی از حواشی جلسه رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران انتشارات سوره مهر و مرتبطان کتاب «دا» را با عنوان «این کتاب جهانی است» منتشر کرد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش وارد ششمین روز خود شد رویدادی که با شعار خواندن، گفت و گو با جهان درصدد است بیشتر به اهمیت این رسانه در تعامل با دنیا توجه کند.
خانم ماریا دوتسنکو Maria Dotsenko مسوول اطلاعات همگانی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ، آموزش، کتاب و ادبیات را موثرترین ابزار برای مبارزه با تروریسم دانست.
«لاریجانی: مجلس با مذاکره هسته ای زاویه ندارد»،«رونمایی از کتاب 17 جلدی یاران امام در آیینه اسناد ساواک» و «طرح های وکیل خانواده و بیمه وکالت درکشور اجرا می شود» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز دوشنبه محسوب می شود.
کتاب «تاریخ دریانوردی و نیروی دریایی ایران» از سوی نیروی دریایی ارتش در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن،گفت وگو با جهان» میزبان شماری از مهم ترین ناشران و نویسندگان بین المللی است که با حضور در بزرگترین رویداد فرهنگی تهران،ایران را بسیار متفاوت از آنچه شنیده اند، می بینند.
روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه عنوان های «چرا مؤسسات مالی غیرمجاز تعطیل نمی شوند؟» و «بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در نیمه راه» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.
اگر متولیان به دنبال تحقق شعار نمایشگاه کتاب امسال هستند باید قبل از هر اقدامی به تقویت نشر داخلی بپردازند. اهالی قلم در سال های گذشته شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته اند. متأسفانه مشکلات بسیاری به لطف این سال ها پیش روی نویسندگان قرار گرفته است.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار