سه شنبه, 13 تیر 1396 ساعت 11:38

دهمین آیین انتخاب و معرفی موزه‌های برتر کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

موزه مجلس شورای اسلامی برای دومین سال پیاپی موزه برتر کشور شناخته شد.

در دهمین آیین انتخاب و معرفی موزه‌های برتر کشور توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، موزه مجلس شورای اسلامی در شاخص های معرفی، نگهداری و حفاظت در سطح موزه های دولتی متوسط به عنوان موزه برتر کشور شناخته شد و مفتخر به دریافت سه لوح ویژه و لوح تقدیر گردید.

در این مراسم که به مناسبت هفته میراث فرهنگی و در روز جهانی موزه‌ها از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در سالن اجتماعات خانه­ هنرمندان ایران برگزار شد، تنی چند از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌ها و ایکوم ایران و نیز موزه داران و مدیران موزه های کشور حضور داشتند.

این آیین علاوه بر برنامه معرفی و تقدیر از موزه های برتر، دارای برنامه‌های جنبی مانند نمایشگاه های هنری، اجرای نمایش، موسیقی سنتی و اهدای پرده نقاشی به مناسبت روز آزادی خرمشهر بود.

در بیانیه امسال آیین موزه‌های برتر سال 95 که توسط ایکوم ایران با عنوان «آیین موزه برتر ده ساله شد» تهیه شده آمده است: «در هفته میراث فرهنگی سال 1396 خورشیدی، در حالی آیین موزه برتر را جشن می‌گیریم که ده سال از اولین دوره آن سپری شده است. آیین موزه برتر آنگونه که می‌شناسیم مراسمی فراتر از مسابقات و رقابت‌های متداول است، برندگان این آیین تمامی موزه داران و نهادهای موزه ای کشور می‌باشند و برگزیدگان در کسوت طلایه‌داران موزه‌داری کشور تلاش می‌کنند طی سال پیش روی، نمایندگان شایسته‌ای برای معرفی ظرفیت‌های اکوسیستم موزه‌داری کشور باشند».

icom - Copy22222

icom44444

اطلاعات تکميلي

خواندن 6501 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار