شنبه, 16 ارديبهشت 1396 ساعت 10:32

حضور مقامات در غرفه کتابخانه مجلس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بازدید وزیر محترم نیرو، جناب آقای چیت‌چیان از غرفه کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در روز پنج‌شنبه،‌ 14/2/1396،‌ جناب آقای چیت‌چیان-وزیر محترم نیرو- به منظور آشنایی با آخرین انتشارات و فعالیت‌های پژوهشی، از غرفه کتابخانه مجلس بازدید کردند. وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاران بابت تشکیل غرفه کتابخانه مجلس، بیان داشتند این از برکت جمهوری اسلامی است که قیمت کتاب‌ها تا حدی پایین بیاید که هر قشری بتواند از نمایشگاه بهره‌ کافی را ببرد. ولی چاپ کتاب‌ها در تیراژ کم نگران‌کننده است. بنده این افتخار را نداشتم که از نمایشگاه‌های خارج از کشور دیدن کنم، اما در ایران این نمایشگاه‌ها در مقایسه با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته خیلی بهتر است و حداقل امکان داشتن فضایی مناسب،‌ امکان تنفس برای کتاب‌دوستان مهیا شده است.

ایشان بیان داشت یکی از کار‌های خوب که در سطح مجلس انجام می‌گیرد مطالعات تطبیقی در قوانین کشور‌های مختلف است. مثلاً قانون تجارت ایران و دیگر کشورها که اگر مطالعات تطبیقی انجام پذیرد خوب است یا تاریخ پارلمان‌های جهان از مواردی است که می‌تواند مفید باشد. هرچند در کتابخانه مجلس این امور صورت پذیرفته است، اما می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مثلاً همین غرفه ترکیه که مقابل غرفه شما است آثار نفیس و کتاب‌های خطی خود را به صورت چاپ عکسی در آورده است. این‌گونه کار‌ها در کشور ما هم انجام پذیرفته است،‌ اما در مقایسه با ذخائر ارزشمندی که در کتابخانه مجلس داریم این کار چندان زیادی نیست.

photo 2017-05-06 09-57-54

 

photo 2017-05-06 09-58-00

 

photo 2017-05-06 09-06-08

 

اطلاعات تکميلي

خواندن 1787 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار