دوشنبه, 14 فروردين 1396 ساعت 12:16

دیدار نوروزی دکتر لاریجانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در نخستین روز کاری مجلس شورای اسلامی،‌ 14 فروردین 1396،‌ دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عید نوروز و فرارسیدن سال نو را به همه کارکنان مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنان مهمی،‌ به تبیین دیدگاه‌ها و تحلیل‌های مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری سال 1396 به «اقتصاد مقاومتی: اقتصاد و اشتغال» پرداخت. وی سال 1395 را سالی پرکار برای مجلس اعلام نمود. سالی که قوانین مهمی چون قانون برنامه‌ی توسعه‌ی پنج‌ساله‌ی کشور،‌ قانون بودجه،‌ قانون استاندارد و قانون استفاده از انرژی‌های پاک به تصویب رسید. در وضع این قوانین، بخش‌های بسیار از مجلس درگیر بودند که با همکاری و همراهی یکدیگر این قوانین به سامان رسید.

وی سپس به تبیین و تشریح تحلیل‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره‌ی علت نام‌گذاری سال 1396 به سال «اقتصاد مقاومتی: اقتصاد و اشتغال» با بررسی حوادث و چالش‌های فراروی ایران در سه سطح بین‌المللی،‌ منطقه‌ای و داخلی پرداخت.

در سطح بین‌المللی،‌ توافق هسته‌ای ایران را کاری مثبت ارزیابی کرد. تفاهمی که به طور نسبی راه را برای تولید ملی و شکوفایی اقتصادی ایران باز کرده است. اگرچه نتیجه‌ای که مورد نظر بود به طور کامل تا کنون محقق نشده است، ولی بهانه را از دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به اقتصاد و ملت ایران گرفت. البته آنان همچنان به کارشکنی‌های خود در راه جلوگیری از پیشرفت اقتصادی ایران ادامه می‌دهند که باید با تدبیر و عقلانیت توطئه‌های آنان را خنثی نمود.

در سطح منطقه‌ای‌،‌ چالش اصلی،‌ مبارزه با تروریسم است. اگرچه ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و هزینه‌ نیز می‌پردازد،‌ اما متاسفانه برخی از کشور‌های عربی منطقه،‌ از نفوذ معنوی ایران به خاطر اتخاذ تصمیمات و تدابیر منطقی و عقلایی ایران احساس خطر می‌کنند و دائماً ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند که ادعایی مبتذلانه است. وی رفتار‌های کودکانه‌ی برخی از این کشور‌های عربی را موجب بی‌ثباتی منطقه و حامی اصلی از تروریسم در منطقه را اسرائیل و آمریکا دانست. زیرا تروریسم و زد و خورد در منطقه،‌ انرژی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را گرفته و ارتش‌های دولت‌های منطقه را مشغول کرده است.

وی ایران را امن‌ترین کشور منطقه دانست و آن را نتیجه‌ی رهبری داهیانه و هوشیارانه مقام معظم رهبری و مراقبت تیزبینانه‌ی نیرو‌های مسلح و امنیتی کشور و ولایت فقیه را ستون نظام و وجود آن را مانع هرگونه بن‌بستی در کشور دانست.  

سپس به راه‌کار‌ها و موانع توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال در ایران پرداخت و رونق اقتصادی و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی و اولویت دولت و مجلس بیان نمود که با همکاری و همراهی یکدیگر باید حل گردد. تداوم امنیت و ثبات در ایران را منوط به پیشرفت اقتصادی و هدف از فعالیت‌های اقتصادی را تولید ملی و تولید ثروت و افزایش صادرات و کار‌آفرینی دانست. بهبود بروکراسی و اصلاح اداری کشور برای تسهیل کار‌آفرینی،‌ بازپرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی،‌ مبارزه با قاچاق،‌ نظارت دقیق مجلس بر وزارت‌خانه‌ها در جهت اجرای قوانین مربوط به اشتغال و شکوفایی اقتصادی و سرمایه‌گذاری را از جمله‌ی  این راه‌کار‌ها نام برد.

موانعی که بروکراسی ایران برای اشتغال‌زایی و تولید ملی ایجاد می‌کند را اسف‌انگیز است و گفت که نباید یک کار‌آفرین و سرمایه‌گذار برای انجام شدن کار‌های اداری‌اش «کفش آهنین» بپوشد و از این اداره به آن اداره برود.

وی مجددن از علاقه و تعشق کارکنان برای کار و تلاش مداوم برای انجام درست کار‌ها و تسهیل امورات در کمیسیون‌ها و وظایف نمایندگان مجلس تشکر کرد.

لازم به گفتن است که کارکنان کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار نوروزی که در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید شرکت داشتند.

گزارش از مجید سائلی

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید  

اطلاعات تکميلي

خواندن 2118 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار