سه شنبه, 17 اسفند 1395 ساعت 14:36

گزارش بازدید از کتابخانه ایرانشناسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

روز یکشنبه 15/12/1395 بعد از نماز ظهر و عصر ریاست کتابخانه جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد به همراه معاونت محترم اداری مالی جناب آقای فرداد نهاوندی و معاونت محترم فنی آقای حمید ملکیان از کتابخانه ایرانشناسی(شماره 2) مجلس بازدید به عمل آوردند.

این بازدید به صورت نشستی در دفتر فنی مسئول کتابخانه سرکار خانم مرادی به همراه کارکنان کتابخانه انجام شد، ابتدا سرکار خانم مرادی به ریاست کتابخانه و هیئت همراه خیرمقدم گفته و به معرفی تاریخچه کوتاهی از کتابخانه ایرانشناسی (شماره 2) و فعالیت­های این کتابخانه پرداختند و از جمله فهرستنویسی و ورود اطلاعات، منابع کتابخانه از جمله سنگی و سربی؛ همچنین منابع لاتین و نشریات و مجلات را طی گزارشی ارائه نمودند. سپس در مورد مشکلات این بخش و کمبود نیروی انسانی صحبت نمودند.

بعد از آن ریاست محترم کتابخانه نظرات و پیشنهاداتی در مورد مبادله، اهدا و احترام و تکریم مراجعان و همدلی و همکاری ابراز فرمودند. ایشان در خصوص امر مبادله،‌ به کتابخانه‌ی آیت‌الله بروجردی رحمة‌الله علیه اشاره کردند که می‌توان با این کتابخانه ارتباط برقرار کرد و مبادله منابع داشت و همچنین کتابخانه‌ی مجلس می‌باید به پژوهشگران توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشد و کتابدار علاوه بر اینکه کتاب یا منبع را در اختیار محقق قرار می‌دهد باید بتواند منابع دیگری را که مرتبط است به پژوهشگر معرفی کند. سپس از بخش­های مختلف کتابخانه‌ی ایران‌‌شناسی دیدن نمودند. قابل ذکر است که به علت برگزاری رونمایی از کتاب «نفائس المآثر» در سالن کتابخانه ایرانشناسی، ادامه بازدید از مخازن و منابع ایرانشناسی به جلسه دیگر موکول گردید.

IMG 5300

IMG 5338

IMG 5331

اطلاعات تکميلي

خواندن 2245 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار