چهارشنبه, 11 اسفند 1395 ساعت 12:00

حقوق جوانان در جمهوری اسلامی ایران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتابی است به نگارش علی غلامی، امیرحسین اصل زعیم، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، 372 ص، شمارگان 205000 نسخه، نوبت اول چاپ 1395 روانه بازار گردید.

در توضیح سامان این نوشتار باید اشاره نمود که در بخش مقدماتی با عنوان حقوق جوانان و نهادهای دخیل در تحقق آن ابتدا به مفهوم‌شناسی و تقسیمات دوره جوانی، پس از آن به مبانی حقوق جوانان و بسترهای رابطه جوان در اسلام و نهایتاً برخی قوانین مرتبط با حقوق جوانان در جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. بخش اول تحت عنوان حقوق مدنی و سیاسی جوانان مشتمل بر دو فصل است که در فصل اول تعاریف و اصول مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی جوانان مورد بررسی و در فصل دوم موضوع تبلور حقوق مدنی و سیاسی جوانان محل تدقیق قرار گرفته است. بخش دوم کتاب با عنوان حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوانان در دو فصل مورد بررسی قرار می­گیرد که اولین آنها از احکام و نهادهای ناظر به حقوق فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جوانان بحث می­کند و در فصل دوم ناظر به حقوق فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جوانان می­باشد و نهایتاً موضوع در پایان کتاب جمع بندی می­شود.

فهرست مطالب

سخن ناشر

بخش مقدماتی: مبانی حقوق جوانان و نهادهای دخیل در تحقق آن

بخش اول: حقوق مدنی و سیاسی جوانان

فصل اول: تعاریف و اصول مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی جوانان

فصل دوم: تبلور حقوق مدنی و سیاسی جوانان

بخش دوم: حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوانان

فصل اول: احکام و نهادهای ناظر به حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوانان

فصل دوم: حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوانان

فهرست منابع

نمایه

کتاب حاضر توسط دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) به کتابخانه‌ی مجلس طی بازدیدشان در روز دوشنبه، نهم اسفند 1395 اهداء گردید و پس از آماده‌سازی و فهرست‌نویسی در اختیار محققان و پژوهشگران گرامی قرار خواهد گرفت.

مریم نوری

کارشناس روابط عمومی و امور بین­‌الملل

اطلاعات تکميلي

خواندن 2142 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار