شنبه, 30 بهمن 1395 ساعت 15:08

آبی‌پوشان آسمان از منظر نویسنده

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مطلع شدیم که کتاب «آبی‌پوشان آسمان»،‌ تألیف حقوق‌دان و نویسنده و پژوهشگر پر‌تلاش،‌ آقای اکبر تهرانی،‌ از سوی مرکز انتشارات و مطالعات راهبردی نهاجا،‌ انتشار یافته است. به همین جهت به حضور ایشان رسیدیم،‌ لذا از مشار‌الیه می‌خواهیم که کمی درباره‌ی اثر جدیدش «آبی‌پوشان آسمان»،‌ و ایضاً در مورد آثار مهیای طبعش مطالبعی را بیان دارد.

حمد و سپاس سزاوار خداوندی است که با انزال کتب و ارسال رُسل،‌ گم‌گشتگان به وادی ضلالت را به سر حد هدایت رسانید.

و اما در خصوص اثر صدر‌الذکر باید گفت: فحوای کتاب مذکوره، به رخ کشیدن ناگفته‌هایی از تاریخ کشور عزیزمان،‌ چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌باشد که اینجانب با تکیه بر شنیده‌ها،‌ و دگرگونی‌هایی که پس از پیروزی انقلاب بر آن اتفاق افتاده،‌ چه از نظر اجتماعی و چه وضعیت ارتش،‌ و عینیت‌ها و آن‌ها‌یی‌که همه سیر مراحلشان را لمس نموده، که با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها و سختی‌هایش‌، گام به گام با آن حرکت و از این رهگذر هرچه تحصیل نمودم،‌ همه را به فال نیک گرفته و همیشه در این مدت تلاش کرده تا بهر نحوی که می‌توانیم به پیشرفت انقلاب اسلامی ایرانشهریان عزیزم کمک کنم،  تا دینم را اداء و در جان بخشیدن به کالبد این انقلاب نوپای میهنم،‌ البته با نگاهی خاص،‌ سهمی داشته باشم.

تا ان شاء الله حضرت دادار،‌ کسی که وجود شهان بر نَطع جلالش به منزله‌ی شاه شترنج و قوام و دوام بنیان کیهان در جنب دوامش به مثابه سرابیست سینج و پادشاهان جهان بر آستانه‌ی عظیمش کمینه‌بندگانند و سلاطین زمان بر درگاه جلالش مأمور و فرمانبردارند. از ما خشنود باشد.

ضمناً،‌ در رابطه با تکمیل پرسش مطروحه،‌ ابراز می‌گردد که: کتاب‌های سرزمین شاخ شیطان(نجد) و عالم‌آرای ساسانی در دوره‌ی دوجلدی آماده‌ی چاپ و پانزدهمین کتاب با عنوان نخستین امپراتوری در حال انشاء می‌باشد.

در اینجا کمین‌بنده بر خود لازم می‌دانم تا بر اساس اصل اخلاقی من لم یشکر المخلوق من لم یشکر الخالق از ریاست محترم مرکز انتشارات و مطالعات راهبردی نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سرتیپ 2 خلبان دکتر نیک‌بخش حبیبی و کارکنان فرهیخته این مرکز که در چاپ و نشر اثر فوق‌الذکر همکاری لازم را مبذول داشته‌اند تشکر و قدردانی نموده و از مساعی جملیه‌ی ریاست محترم کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین مسئول محترمه‌ی کتابخانه‌ی ایرانشناسی و کلیه کارکنان خدوم و مردمی این نهاد مقدس شید الله ارکانه هم قدرانی و از حضرت باری می‌خواهیم تا ایرانشهر کهن‌تر از تاریخ را از بلایا و محن برهاند.

مصاحبه از مجید سائلی

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

IMG 4901 - Copy

02

مراسم هفتمین شب شهدای 17 شهریور. بهشت زهرا به تاریخ 23 شهریور 1357

02 - Copy

نویسنده‌ی کتاب «آبی‌پوشان آسمان» در کنار مراد خویش(در سمت چپ عکس)

توضیح اینکه این عکس مربوط به چند روز بعد از شروع جنگ تحمیلی(31 شهریور 1359) گرفته شده است.


اطلاعات تکميلي

خواندن 1948 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار