چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 18:46

261 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی جذب شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ظرف ماه گذشته امسال 261 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شده است.
سیدمهدی رمضانی روز دوشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در خصوص جذب سرمایه گذاری مستقیم با تضمین دولت نیز در همین مدت 142 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی مصوب شد که حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در مجموع 40 درصد از جذب سرمایه های خارجی بر اساس مبلغ سرمایه گذاری در استان مربوط به کشورهای اروپایی، 20 درصد مربوط به چین، 20 درصد مربوط به افغانستان و پاکستان، 10 درصد مرتبط با عراق و 10 درصد از سایر کشورها است.
وی افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی اقدامات مختلفی انجام شده که یکی از این طرحها ارائه مشوقهایی به صادرکنندگان برای افزایش میزان صادرات از استان است.
رمضانی ادامه داد: در این راستا طرح افزایش صادرات استان از طریق ارائه تسهیلات خارجی به صادرکنندگان خارجی اجرا شد و در این طرح به صادرکنندگانی که بیش از 500 هزار دلار صادرات در سال داشته باشند مجوز اقامت در خراسان و پروانه کار اعطا می شود.
وی گفت: در زمینه اطلاع رسانی و معرفی ظرفیتهای خراسان رضوی نیز در مرکز خدمات سرمایه گذاری اقدامات مختلفی انجام شده و در این راستا سایت جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی(http://www.investinkhorasan.ir/ ) از امروز ارتقا یافت و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دسترس قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: کتاب فرصتهای سرمایه گذاری استان نیز به زبان انگلیسی تدوین و 66 طرح جدید به روز شده برای سرمایه گذاری در این کتاب معرفی شد. این کتاب نیز در سایت بارگذاری شده است.
وی الکترونیک شدن ارائه خدمات و معرفی ظرفیتها و قابلیتهای استان به صورت مکتوب و فیلم را در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی از دیگر اقدامات انجام ذکر و بیان کرد: تعداد مراجعه به مرکز خدمات سرمایه گذاری در 9 ماه امسال در قالب مشاوره، ثبت شرکت و تمدید روادید 3900 نفر بوده است.
مراکز خدمات سرمایه گذارای در استانها به ریاست استانداراان و با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **منتشرکننده: حسین کریم زاده
7505/1858

اطلاعات تکميلي

خواندن 1760 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب