چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 17:10

یادداشت معاون علمی‌رییس‌جمهوری در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بزرگمرد انقلاب اسلامی ایران، یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، یادداشتی منتشر کرد.
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این یادداشت آمده است:
فراموش می کنیم که مرگ خستگی ناپذیر است، آدم های خستگی ناپذیر را هم فراموش نمی کند، فراموش می کنیم که حساب و کتاب ما با ساز و کار دنیا، تفاوت های بسیار دارد، 82 سال، برای آنانی که برنامه های زیادی برای ساختن و آباد کردن دارند، خیلی کم است، حکم چند روز و چند ماه دارد، اما مرگ کار خودش را می کند، غافلگیر می کند، حکمت اش را فقط باریتعالی می داند و بس.
آیت الله هاشمی رفسنجانی هم با اینکه وارد نهمین دهه زندگی اش شده بود، اما هیچکس خود را برای چنین روزی و شنیدن خبر درگذشت ایشان، آماده نکرده بود، آنقدر شورِ زندگی و اراده‌ کار کردن و همتِ ساختن در چهره اش هویدا بود که خیال مان از حضور همیشگی و حمایت گرانه اش راحت بود.
آخرین دیدار دونفره من با آیت الله، به 9 آذرماه امسال برمی گردد، موضوع دیدارمان آینده دانشگاه آزاد و چگونگی تبدیل شدن آن به یک دانشگاه نسل چهارمی منطبق با اصول اقتصاد دانش بنیان بود. ایشان از ایجاد نقش حمایتگرانه دانشگاه آزاد در این عرصه، بسیار استقبال کرد و تاکیدش این بود که یکی از اصلی ترین کارهایی که دانشگاه آزاد به صورت موثر انجام دهد، ورود به همین موضوع اقتصاد دانش بنیان است و با طرح ها و ایده های ارائه شده از سوی معاونت علمی بسیار همراهی نشان دادند.
همین نظر و عمل حمایت گرانه ایشان را من در سال های جوانی، نسبت به پدرم نیز شاهد بودم، سال 69 یا 70 بود که من برای حضور در پروژه های ابتکاری و اولیه نیروی هوایی و از جمله پروژه 'اوج' (ساخت نخستین هواپیمای جنگی آذرخش)، نزد پدر می رفتم. آیت الله هاشمی در مقام رییس‌جمهوری، برای دیدن و بررسی این پروژه، که منجر به ساخت ' آذرخش' نخستین هواپیمای جنگی ایرانی شده بود، به فرودگاه مهرآباد آمده بود.
من نیز به همراه پدر در آنجا حضور داشتم. یک پرواز و مانور عملیات آزمایشی در سطح پایین با 'آذرخش' در حضور ایشان انجام شد، رهبر فرزانه انقلاب سال قبل، در روزهای کار و پژوهش این پروژه در کنار بازدید، نامه ای به پدر نوشته و از پیشرفت های علمی وی و یارانش ابراز خشنودی کرده و دستوراتی داده بودند و نتیجه اش آن روز به بار نشسته بود. همچنین برای نخستین بار، تعدادی هواپیمای میگ 29، توسط نیروی هوایی ارتش خریداری و وارد ایران شده بود که از این هواپیماها نیز بازدید شد.
همانجا، آیت الله هاشمی، در آنجا رفتار صمیمی و حمایتگرانه اش را همچون سال های فرماندهی جنگ نسبت به شهید ستاری داشتند. آن رفتار ونگاه حمایتی نسبت به پدرم را من در دیدارهایم در مقام معاونت علمی و به ویژه در آخرین دیدارمان، کاملا احساس می کردم و باانگیزه تر و پرانرژی تر از قبل، کارها را پیگیر می شدم.
امیدوارم روح بزرگوار ایشان که ناظر بر اعمال ما زمینی ها و فانیان آینده است، در آرامش باشد و مجاهدت ها و تلاش های بی نظیرش، سرمشق همه ما برای درست انجام دادن کارها قرار گیرد.
فقدان آن بزرگمرد انقلاب، یار دیرین امام و انقلاب و رهبری و اسوه تلاش خستگی ناپذیر سازندگی، مرد نوآوری و ابتکار و اقدام های شجاعانه را به همه علاقه مندان انقلاب اسلامی، مراجع و علما، مردم شریف ایران، خانواده محترم آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر فرزانه انقلاب تسلیت می گویم.
سورنا ستاری معاون علمی‌ و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیادملی نخبگان
علمی ** 9340
دریافت کننده : منیر ابراهیمی زاده*انتشار: زهره محتشمی پور

اطلاعات تکميلي

خواندن 1851 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب