چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:15

پوستر دهمین جشنواره‌ پویانمایی تهران طراحی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت علی اکبر صادقی طراحی شد.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، انیماتورها، هنرمندان و دوست‌داران پویانمایی، امسال در حالی دور هم جمع می‌شوند که اثری از علی‌اکبر صادقی این رویداد مهم هنری را همراهی می‌کند.
تصویر این پوستر از مجموعه 'تولدی دیگر' انتخاب شده است. این مجموعه بعد از یک دوره فاصله‌ صادقی از عالم نقاشی و تصویرگری خلق شده است.
دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران پانزدهم تا نوزدهم اسفندماه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
به گفته‌ محمدرضا کریمی ‌صارمی دبیر جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، هیات انتخاب این جشنواره به زودی آثار راه یافته به جشنواره را اعلام خواهند کرد.

** رخ زیبای دوست دیدنی شد
مجموعه عکس‌های فرهاد شیبانی در قالب یک کتاب برای نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «از رخ زیبای دوست» مجموعه‌ای از عکس‌های فرهاد شیبانی با موضوع طبیعت است که این روزها به دست نوجوانان گروه سنی 'هـ' (دوره اول متوسطه) رسیده است.
این مجموعه مشتمل بر 54 عکس از طبیعت است که مخاطبان را با مفاهیمی همچون رنگ، چیدمان و زاویه‌بندی در عکاسی آشنا می‌کند.
نوجوانان می‌توانند با مطالعه این کتاب با عناصر ساده‌ای آشنا شوند که در دنیای اطراف آن‌ها وجود دارد و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. میوه‌ها و گیاهان موضوع اصلی این گیاه هستند.
در مقدمه‌‌ این کتاب آمده است: 'انگیزه‌ام از به کارگیری دوربین عکاسی، همانا انگیزه‌ یک نقاش است که بوم و رنگ فراروی دارد و قلم‌مو به دست می‌‌گیرد. مقدمات کار یکی است. آراییدن موضوعی بر زمینه‌ای مناسب و قرار دادنش در موضع نوری فراخور و ترکیب‌بندی و... به حسرت یادم می‌آید که شیوه‌ نقاشی کردن را نیاموخته‌ام.'
این کتاب‌ که نخستین ‌بار در سال 1375 منتشر شده است بار دیگر با قیمت 75 هزار ریال به کتاب‌فروشی‌های کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور رسیده است.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران** ‌انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1677 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب