چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 12:39

ترویج و تقویت فرهنگ تولید کالاهای فرهنگی از اهداف جشنواره است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر دومین جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ و انسجام بخشی ایده ها در راستای تولیدات کالاهای فرهنگی از مهترین اهداف این جشنواره است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی فریدونی روز دوشنبه در نشست رسانه ای این جشنواره اظهار کرد: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانایی های داخلی، رویکرد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مقوله ارتقا و ترویج فرهنگ به معنای عام و خاص در حوزه تولیدات داخلی برآمد.
وی ادامه داد: جشنواره جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی با رویکرد خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید سال گذشته شکل گرفت و امسال استمرار یافت.
دبیر کل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال در سه حوزه کتاب، کتاب اسباب بازی و نوشت افزار این جشنواره برگزار شد که حدود یکهزار اثر به دبیرخانه رسید.
وی با اشاره به اینکه بسته های تشویقی و حمایتی به تمام برگزیدگان این جشنواره اعطا می شود، افزود: بر اساس دستور دکتر صالحی مقرر شد که بسته های تشویقی برای آثار ارائه شده در بخش پژوهشی نیز در نظر گرفته شود مثلا مقالات و پایان نامه های برتر در جشنواره به صورت کتاب در چارچوب سیستم حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منتشر شوند. 945 اثر شامل کتاب،مقاله و پایان نامه در دبیرخانه جمع آوری شده که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
فریدونی با اشاره به بخش پژوهش در جشنواره امسال اظهار داشت:این بخش برای اولین بار امسال برگزار می شود، همچنین برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی از مهمترین برنامه های دیگر جشنواره است که از 20 تا 22 دی ماه در مرکز آفرینش های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
وی افزود: 6 کارگاه و نشست تخصصی در زمینه تولید کالاهای فرهنگی با موضوع کالاهای فرهنگی و استاندارد، کارآفرینی و استارت آپ ها برگزار خواهد شد تا مردم و تولیدکنندگان با کالاهای فرهنگی داخلی بیشتر آشنا شوند.
در ادامه نمایشگاه مجموعه آثار ارسال شده به دبیرخانه رونمایی و افتتاح شد.
دومین جایزه کالاهای فرهنگی، در راستای شناسایی و حمایت از کالاها و پژوهش های فرهنگی از 20 تا 22 دی ماه در مرکز هنری آفرینش های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
این جایزه به اهتمام و حمایت اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مرکز فرهنگی هنری پارپیرار اجرا می شود.
فراهنگ**9338**1027** خبرنگار: صدیقه بهارلو** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1720 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب