دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 10:48

تجربه بانکداری بدون ربا در ایران منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب تجربه بانکداری بدون ربا به قلم حجت الاسلام سیدعباس موسویان و حسین میثمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی «بانکداری و مالی اسلامی» دانش نوپایی است که متفکران بانکداری اسلامی درباره ابعاد گوناگون آن به کاوش پرداخته‌اند.
امروزه توسعه این موضوع، افزون بر ابعاد نظری، در مقام عمل و تجربه نیز رشد فراوانی داشته که خود ضرورت توجه بیشتر به ابعاد و مسائل آن در فضای علمی کشور را آشکار می‌کند.
«تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» به دنبال تبیین بانکداری اسلامی در فضای تجربی و چارچوب‌های رایج ایران است که در آن، مسائل مهمی مانند اصول و ضوابط بایسته انطباق بانکداری با شریعت، نظارت شرعی و غیره بیان شده است.
این کتاب با ارائه مبانی نظری بانکداری اسلامی و تجربه اجرای بانکداری بدون ربا در نظام بانکی کشور، اشاره‌های مفیدی به برخی از مباحث بانکی با اهمیت از منظر شرعی دارد.
از امتیازهای این اثر، تحلیل‌های عالمانه و معطوف به چالش‌های اجرای بانکداری اسلامـی در سه دهـه گذشته و در نتیجه، ارائـه توصیه‌هـای سیاستی مشخـص به بانک مرکزی، دولت و سایر ذی‌نفعان مرتبـط، به منظور اجرای بهتر قانون عملیات بانکی بدون ربا و ارتقای سطح انطباق با شریعت در فعالیت‌های بانـک‌های کشور است که در مجموع، اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان خواهد گذاشت.
کتاب تجربه بانکداری بدون ربا در ایران در 204 صفحه و به بهای 15 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شده است.
فراهنگ**1003**1027**دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1721 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار